افتتاح بوستان مینیاتوری در اردیبهشت

به گزارش افکارنیوز، مجتبی عبدالهی در بازدید روز چهارشنبه از باغ ایرانی با اشاره به هماهنگی با شرکت های سیاحتی و تورلیدرهای شهر تهران گفت: با هماهنگی که با معاونت خدمات شهری شهرداری تهران صورت گرفته از این پس مکان های دیدنی شهر تهران و به خصوص فضاهای سبز توسط تورلیدرهای پایتخت به مهمانان خارجی معرفی شده و از آنها بازدید به عمل می آید. به عنوان مثال باغ موزه دفاع مقدس ازجمله مکان هایی است که در همین راستا مورد استقبال گردشگران و میهمانان خارجی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال۹۱ بیش از ۷ میلیون درخت در شهر تهران کاشته شده است، افزود: در سال جدید نیز این میزان درخت به فضای سبز شهر تهران افزوده خواهد شد تا اثرات کاشت درختان را در پاکیزگی و تلطیف هوای شهر تهران داشته باشیم و مردم از اکسیژن سالمی استفاده کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره کاشت لاله در سطح شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: در شش ماه دوم سال جدید کاشت پیاز لاله در دستور کار قرار گرفته و دلیل این امر استقبال شهروندان از گل های لاله بوده است. در سال گذشته نیز با کاشت ۵ میلیون پیاز لاله در پارک ها و اتوبان های تهران، پایتخت از هر نظر زیباتر شده بود.

عبدالهی با اشاره به دوهزار بوستان شهر تهران افزود: این بوستان ها شامل بوستان های محله ای، منطقه ای و فرامنطقه ای هستند که ساخت آنها طی سال های گذشته در دستور کار قرار گرفته بود. به زودی و در کمتر از یک ماه دیگر هم بوستان مینیاتور واقع در منطقه ۸ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در سال۹۲ بیش از ۱۲۰بوستان در سطح شهر مورد بهره برداری قرار می گیرند، بیان کرد: سرانه فضای سبز به ازای هر تهرانی ۱۵مترمربع است. به گونه ای که در نظر داریم این میزان را به بالای ۲۰متر برسانیم. این در حالی است که در اوایل سال۸۴ سرانه فضای سبز هشت متر بود که طی این سال ها به استاندارد جهانی رسیده ایم.

عبدالهی افزود: آثار جنگل کاری هایی که این سال ها در اطراف شهر تهران و در دوره مدیریت جدید صورت گرفته است را در بهبود شرایط آب و هوایی تهران می توانیم احساس کنیم. به گونه ای که میزان افزایش اکسیژن و تلطیف هوا پیرامون فضاهای سبز به وضوح مشخص است. همچنین در نظر داریم در فضاهای سبز بیشتر از گونه های پهن برگ استفاده کنیم زیرا اکسیژن بیشتری تولید خواهند کرد.

به گفته وی بهره برداری از باغ مینیاتور و برپایی نمایشگاه بین المللی گیاه در اردیبهشت ماه خواهد بود.