مدعی انرژی درمانی راهی اوین شد

به گزارش افکارنیوز، در هفته که گذشت هر چند سخنگوی قوه قضائیه جلسه ای تشکیل نداد ولی حاشیه های تودیع و معارفه سرپرستان دادسرای امنیت و ناحیه ۳ ونگ همراه با حاشیه های داغ قضایی بود.

دو جابجایی در دادستانی تهران

حجت الاسلام منصوری قاضی معروف دادسرای فرهنگ و رسانه که پرونده های مهمی مانند تخلفات خبرگزاری ها و روزنامه ها و حتی برخی چهره های سیاسی را بررسی کرده بود جای مرتضی تورک دادستان ۳۴ ساله تهران در دادسرای ناحیه ۳ ونک نشست. البته تورک با دستور و حکم دادستان تهران به عنوان معاون امنیتی دادستان، سرپرست دادسرای اوین و البته همچنان به عنوان مسئول پرونده های زمین خواری باقی ماند.

قرار ۱۵ روزه دادستان با خبرنگاران

معمولا در مراسم های تودیع و معرفه معاونان دادستان عباس جعفری دولت آبادی دادستان پایتخت در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات رسانه ها پاسخ می داد ولی این بار محل مصاحبه را ترک کرد و اصرار خبرنگاران برای پاسخگویی فایده ای نداشت ولی قبل از سوار شدن در خودروی زانتیای دادستانی گفت: قرار ما ۱۵ روز دیگر!

مدعی انرژی درمانی راهی اوین شد

البته دادستان تهران در میان سخنرانی اش در مراسم تودیع و معرفه دست خبرنگاران را خالی نگذاشت و چند خبر نسبتا خوب هم داد:

اول اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری از اموال دولتی برای تبلیغات استفاده نکرده و سیاه نمایی هم نکنند و الا طبق قانون بدون تبعیض برخورد می کنیم.
دوم اینکه پرونده ۱۳ ساله مدعی انرژی درمانی ع - الف نهایی شد و متهم به ۳۳ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده است.

مرتضی تورک مسئول پرونده های زمین خواری تهران هم چند خبر داد و گفت:

آلاچیق ها و قهوه خانه ها و رستورانهای حاشیه دره فرحزاد طبق قانون غیرقانونی است و باید آب منطقه ای تهران نسبت به تخریب این مکانها اقدام کرده و حتما شکایت کند
در ۲ سال گذشته ۱۵ زمین خوار زندانی شدند
۳۵۰ پرونده زمین خواری در ۷۰۰ روز تشکیل و رسیدگی شد
حدود ۹ هزار هکتار زمین هم از تصرف خارج شد

انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره کانون سردفتران

در هفته جاری یک اتفاق حقوقی دیگر هم رخ داد و آن ابلاغ حکم اعضای جدید هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران بود. این نهاد غیردولتی که قدمتی ۱۰۰ ساله دارند سالهاست که وظیفه تنظیم و ثبت اسناد کشور را برعهده داشته که در این مراسم گلایه هایی هم به رئیس سازمان ثبت داشتند که یکی از آنها کم بودن نرخ تعرفه های ثبتی بود که احمد تویسرکانی معاون قوه قضائیه پاسخ روشنی نداد ولی گفت پیگیری می کنیم که نه سیخ بسوزد و نه کباب.

البته تویسرکانی در جمع خبرنگاران قرار گرفت و چند خبر ثبتی و املاکی داد و باز هم انگشت تذکر و هشدار به سمت پلیس گرفت:

با بنگاههای املاکی دعوا نداریم فقط می گوئیم قولنامه باید در دفترخانه ها نوشته شوند
با پلیس هم مشکلی نداریم فقط می گوئیم سند خودرو طبق قانون باید در دفتر خانه ثبت شود
با سردفتران ازدواج و طلاق هم مشکلی نداریم فقط می گوئیم تعرفه های ازدواج و طلاق را زیاد نمی کنیم
در ارائه و تخصیص بودجه طرح کاداستر دولت قرار بود کمک کند ولی بی مهری کرد

بوی استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی می آید

در این هفته همانند روال دستگاه قضایی چهارشنبه ها رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان قضایی سخن می گوید که در هفته جاری اعلام کرد: متاسفانه پاره‌ای اقدامات که با بودجه‌های دولتی به معنای اعم آن صورت می‌گیرد، رنگ و بوی انتخاباتی دارد. امیدواریم تمام کسانی که به نحوی در معرض کاندیدا شدن هستند و هواداران آنها به این موضوع توجه کنند و از بودجه نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی در انتخابات استفاده نکنند و بدانند هم برخورد نظارتی شورای نگهبان و هم برخورد قوه قضاییه را درپی خواهد داشت.

در روزهاي پاياني هفته هم وزيردادگستري عراق با وزير دادگستري ايران ديدار داشت. هر چند تاكنون ۳ تفاهم نامه ميان اين دو كشور منعقد شده ولي همچنان ۴۰۰ ايراني در زندانهاي عراق محبوسند. البته حسن شمري وزيردادگستري عراق گفت اين مشكلات حل مي شود. قرار است تفاهم نامه انتقال محكومين هم توسط مجلس ايران تصويب شود.