خدمات سلامت باید در جامعه رایگان باشد

به گزارش افکارنیوز، علیرضا جمشیدی ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از خیرین سلامت استان اظهارداشت: این به آن معنا نیست که همه زیرساخت ها و امکانات با اعتبارات دولتی انجام شود بلکه زیرساخت ها و تجهیزات می تواند توسط خیرین پاک اندیش و توانمند انجام شود و آنچه که باید رایگان باشد خدمات سلامت است.
وی گفت: وزرت بهداشت برای رایگان کردن خدمات سلامت اجرای طرح پزشک خانواده را در دست اقدام دارد.

جمشیدی افزود: سلامت شرط لازم زندگی انسانی و بشری است و همه باید دست سلامت را بگیریم و آن را تقویت کنیم و خدماتش را وسیع کنیم که این وسیع کردن خدمات بخشی از آن توسط خیرین در حال انجام است و کار شما خیرین از این جهت ارزشمند است چون خدمات شما جسم ها را سالم می کند و به دنبالش فرد به دنبال عبادت وفرمانبرداری خالق می رود.

وی ادامه داد: امروز در یک جامعه صنعتی زندگی می کنیم و زندگی که صنعتی می شود متاسفانه آلوده تر هم می شود و سلامت انسان بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد و تضمینی نیست که هر چه رفاه بیشتر شود آرامش هم تضمین شود.

ز بیشتر بیماریهای تنفسی وسرطان ها وبیماریهای قبلی ناشی از تغذیه است که استفاده از کودهای شیمیایی در کشاورزی خطرات زیادی برای تغذیه انسان ایجاد کرده است که باید تدبیر شود تا از خطر آن کاسته شود ومهمترین خطر امروز خطر تغذیه است.