به گزارش افکارنیوز، زن جوان به قاضی پرونده گفت: روز گذشته از محل کارم به خانه می رفتم که زن و مردی سوار بر موتور به سمت من آمدند و در یک لحظه زن موتورسوار کیفم را قاپید و با موتورشان به سرعت فرار کردند. با ادعاهای این زن، دادیار پرونده دستور داد تیمی از پلیس کلانتری برای ردیابی دزدان کیف قاپ وارد عمل شوند.

ماموران در گام نخست تحقیقات همراه طعمه کیف قاپان به بانک اطلاعاتی آلبوم مجرمان سابقه دار مراجعه کردند. اما در این مرحله هیچ ردی از دزدان به دست نیامد. در حالی تحقیقات پلیسی ادامه داشت که ماموران خود را در برابر پرونده های زیادی از کیف قاپی های زن و مردی در شرق پایتخت دیدند و تجسس های گسترده برای ردیابی این زوج کیف قاپ آغاز شد. ماموران ردی از این زوج در دست نداشتند و برای پایان دادن به سناریوهای کیف قاپی چند تیم عملیاتی در شرق پایتخت ماموریت یافتند به صورت نامحسوس در منطقه گشتزنی کنند.

همزمان با این اقدامات، مردی نزد پلیس رفت و از ماجرای سرقت کیف دستی اش خبر داد و گفت: روز دوشنبه ۲۰ آذرماه از بانک خارج شده و در کنار خیابان منتظر تاکسی بودم و چون داخل کیفم پول بود خیلی به اطرافم نگاه می کردم که دزدان در کمین نباشند تا اینکه از دور زن و مردی سوار بر موتور به سمتم آمدند و چون فکر نمی کردم آنان دزد باشند خیلی عادی ایستاده بودم که ناگهان در یک لحظه زن دستش را به کیفم گرفت و مرد موتورسوار سرعت موتورش را زیاد کرد، چون شوکه شده بودم زن کیف قاپ توانست کیفم را سرقت کند که در زمان فرارشان توانستم تنها شماره پلاک موتورشان را بردارم.

با اطلاعات به دست آمده ماموران با در دست داشتن شماره پلاک زوج کیف قاپ سراغ صاحب موتوسیکلت رفته و صاحب موتور با در دست داشتن برگه شکایت سرقت موتورش به ماموران گفت: حدود ۳ ماه پیش موتورم را جلوی خانه ام دزدیدند و در ماجرای کیف قاپی ها نقشی ندارم. پلیس در گام بعدی تحقیقات شماره پلاک موتور دزدان را در اختیار تیم عملیاتی که در کمین دزدان به صورت نامحسوس گشتزنی می کردند، قرار داد. اول آذرماه ماموران گشت به رفتارهای زن و مرد موتورسواری در تهرانپارس مشکوک شدند و با دیدن پلاک موتورسوار زن و مرد و یکی بودن آن با پلاک موتور دزدان کیف قاپ، زوج موتورسوار را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند تا اینکه ساعت ۱۰ صبح دزدان با شناسایی طعمه در یک لحظه اقدام به قاپیدن کیف زن جوانی کردند که در این هنگام آژیر خودروی پلیس به صدا درآمد و بعد از تعقیب و گریز، ماموران، دزدان را در محاصره خود درآورده و آنان را زمینگیر کردند. زوج شیشه ای که در زمان سرقت دستگیر شده بودند راهی جز اعتراف نداشتند.

زن ۲۸ ساله در بازجویی ها گفت: به خاطر اعتیاد از همسر اولم جدا شدم و مدتی به تنهایی زندگی می کردم تا اینکه با «الیاس» که وی نیز شیشه ای است آشنا شدم و تصمیم به ازدواج گرفتیم اما از ۳ ماه پیش الیاس که در پیک موتوری بود به خاطر اعتیادش اخراج شد و چون به پول نیاز داشتیم و اعتیاد روی ما فشار زیادی آورده بود تصمیم به کیف قاپی گرفتیم.

وي در ادامه گفت: روزهاي نخست خيلي مي ترسيدم و کيف زنان را مي قاپيدم تا اينکه احساس کردم حرفه اي شده ام و کيف هاي پرپول مردانه را مي زديم و قرار بود تا آخر سال ۹۱ به کيف قاپي هايمان ادامه بدهيم و مدتي در آرامش زندگي کنيم که دستگير شديم.