به گزارش افکارنیوز، مریم مجتهدزاده در حاشیه برگزاری ششمین جلسه ستاد ملی زن و خانواده که امروز ۷ اردیبهشت ماه در نهاد ریاست جمهوری برپا شد، افزود: براساس تصمیم ستاد ملی زن و خانواده قرار است کارگروهی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، وزیر تعاون، مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بهداشت به سرپرستی معاون حقوقی ریاست جمهوری برگزار شود، البته در این کارگروه نمایندگان سازمان‌های بیمه خصوصی نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه هفت مدل بیمه پیشنهاد داده‌ایم، اظهار کرد: یکی از این مدل‌ها مربوط به صندوق عشایر و روستایی بود که این صندوق به بیمه فراگیر تبدیل می‌شود.

رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری افزود: امیدواریم تا پایان سال ۹۲،۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار زن تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار گیرند، البته اولویت اول ما زنان سرپرست خانوار هستند و تا پایان برنامه پنجم یک میلیون و تا پایان برنامه هفتم، ۱۹ میلیون زن خانه‌دار بیمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه دستور اول ششمین جلسه ستاد ملی زن و خانواده طرح «مطلع مهر» بود، اظهار کرد: براساس این طرح، قرار است زوجین شاغلی که ۱۵ سال اول زندگی مشترک خود را می‌گذرانند، در صورت نیاز به کلینیک‌های سلامت مراجعه کنند که این کلینیک‌ها هم شامل خدمات روانشناختی و هم جسمانی می‌شود. طبق ماده ۴۳ قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت مکلف شد که با همکاری مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مراکزی را به منظور ارائه خدمات به این زوجین ایجاد کند یا زمینه ارائه خدمات لازم در مراکز موجود را فراهم سازد.

مجتهدزاده در پایان با اشاره به تشکیل کارگروهی زیر نظر شورای عالی اشتغال ادامه داد: یک هفته موضوع زنان و اشتغال آنان را مدنظر قرار می‌دهد، در این کارگروه همه وزیران و روسای بانک‌ها حضور دارند و دلیل اختصاص یک هفته از ماه به موضوع اشتغال زنان، جویای کار بودن دختران فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها و زنان سرپرست خانوار است.

به گزارش ایسنا، بداغی معاون حقوقی رییس جمهور نیز اظهار کرد: اصلاح قانون ترویج تغذیه با شیر مادر برای بررسی در کمیسیون فرهنگی دولت، ارسال شده بود، اصلاح این قانون نهایی و آماده طرح در هیات وزیران است.