سرهنگ گل صباحي رئيس پليس آگاهي استان تهران در تشريح جزئيات اين خبر گفت : از اواسط آذر ماه سال جاري شکايتهاي متعددي با موضوع کلاهبرداري در قالب شرکت هرمي INVest۳ fs به اين پليس گزارش شد که متعاقب آن اکيپ ويژه از ماموران رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

به گزارش آریا، وی افزود: با انجام کارهای اطلاعاتی مشخص شد که شخصی به نام جواد به همراه برادر و همسر خود با تاسیس شرکتی به نام INVest۳ fs با وعده و وعیدهای دروغین افراد ساده لوح و ناآگاه را اغفال و از آنها کلاهبرداری کرده است.

گل صباحی اظهار داشت: با هماهنگی مراجع قضایی آدرس شرکت هرمی و منزل نامبردگان شناسایی و در دو عملیات جداگانه و همزمان شرکت مربوطه و منزل جواد مورد بازجویی قرار گرفت و هر سه متهم دستگیر و در اعترافات خود غاذعان کردند که از طریق شخصی به نام محمد جذب این شرکت شده اند بنابراین دستگیری محمد در دستور کار قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان تهران و البرز افزود: با هماهنگی مراجع قضایی مخفیگاه محمد در تهران شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در اعترافات خود گفت تا کنون بالغ بر ۶۰۰۰ نفر از طریق وی که زیر شاخه او است اغفال و در حدود ۲۰ میلیارد تومان مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

متهم دستگیر شده در ادامه اعترافات خود گفت: از طریق افرادی که جذب این شرکت می شدند از یک تا ۲۰ میلیون تومان پول نقد دریافت می کردم.
سرهنگ گل صباحی با اشاره به پرونده فوق به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از این شرکتها ممکن است تحت عناوین مختلف با بازاریابی شبکه ای اقدام به فعالیت هرمی نمایند جهت استعلام از وضعیت این شرکتها با وزارت بازرگانی به شماره تلفن ۱۷-۸۸۸۹۳۸۱۶ - ۰۲۱ تماس حاصل کرده و در خصوص چگونگی فعالیت و اعتبار مجوز فعالیت این شرکتها تحقیق کنند.

وی در ادامه سخنان خود به پرونده کلاهبردار ی در پوشش دفتر کاریابی اشاره کرد و گفت: با طرح شکایتی درخصوص کلاهبرداری شخصی تحت پوشش دفتر کاریابی، موضوع در دستور کار ماموران اداره آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ حمیدرضا گل صباحی اظهار داشت: در تحقیقات از شاکی مشخص شد فردی با هویت «نادر - ر» با تاسیس دفتر کاریابی مبالغی رااز متقاضیان دریافت کرده و بدون انجام هیچگونه اقدامی متواری شده است.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات با هماهنگی مراجع قضایی از دفتر کار متهم بازرسی و مدارکی دال بر اعمال مجرمانه کشف شد و همچنین با مراجعه به محل زندگی وی مشخص شد نامبرده به محل نامعلومی متواری شده است.

سرهنگ گل صباحی ادامه داد: با انجام اقدامات پلیسی آدرس جدید محل سکونت متهم در یکی از محلات کرج کشف و تحت مراقبت های شبانه روزی قرار گرفت تا اینکه در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از منزل وی تعداد زیادی مدارک هویتی(کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و…) کشف و ضبط شد.
متهم دستگیر شده در اعترافات خود گفت: چند سال است که با تاسیس دفتری در شهرستان کرج اقدام به کاریابی برای متقاضیان کار می کنم و تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر مراجعه کننده داشته ام که با دریافت مبالغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به آنها وعده کار می دادم و از ابتدای تاسیس دفتر خود برای جلب اعتماد بیشتر فقط برای عده معدودی از این افراد محلی برای اشتغال هماهنگ کرده ام و مبالغ دریافتی مابقی افراد را به حساب خود واریز می کردم.

سرهنگ گل صباحی خاطرنشان کرد: متهم در ادامه تحقیقات اذعان داشت که پس از رسیدن به اهداف خود، دفتر کارش در شهرستان کرج را تعطیل کرده و با همین شگرد در تهرانسر اقدام به بازگشایی دفتری کرده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ، وي با اشاره به اينکه تاكنون بيش از ۱۰۰ نفر عليه نامبرده اعلام شكايت كرده اند گفت : متهم دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي و از آنجا با قرار وثيقه راهي زندان شد.