سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: البته دانشجویان از شهرهای مختلف به یک دانشگاه آمدهاند لذا هنگامی که آماده برای بازگشت به محل زندگیشان برای گذراندن ایام تعطیلات نوروزی میشوند و برای تهیه بلیط از ناوگان های حمل و نقل اقدام می کنند در عمل ملاحظه می شود که مجبور می شوند چند روز زودتر از تعطیلات رسمی اقدام به مسافرت کنند.

مدیرکل امور آموزشی وزارت علوم یادآور شد: اعضای هیئت علمی که کلاسهایشان در آستانه تعطیلات نوروزی به طور زدهنگام تعطیل شده اند باید کلاس جبرانی برگزار کنند چراکه سقف ساعات موظف تحت هیچ شرایطی نباید کم شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه های خود برای اخذ رأی اعتماد به مجلس ارائه کرد اصلاح تقویم آموزشی دانشگاهها است. به اعتقاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز تقویم تحصیلی موجود آموزش عالی نقص هایی دارد که این نقص ها بخصوص در نیمسال دوم تحصیلی خود را بیشتر نشان می دهد.

قدیمی اضافه کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به بررسی مفصلی درباره تقویم آموزشی بیش از ۵۰ کشور کرده و تعطیلات خاص در ایران از جمله تعطیلات نوروز و ایام تعطیل دیگر را لحاظ کردیم. به این ترتیب ۳ پیشنهاد برای اصلاح تقویم آموزشی دانشگاهها در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته و امیدواریم بخش زیادی از نقص های جدی که به تقویم آموزشی عالی کشور وارد است در دوران وزارت دکتر دانشجو رفع شوند.

مدیرکل امور آموزشی وزارت علوم، تحقیقات از تعطیلات زیاد نیمسال دوم تحصیلی دانشگاهها و کاهش میزان تدریس اعضای هیئت علمی به عنوان برخی اشکالات تقویم آموزشی دانشگاهها نام برد و گفت: نقص هایی که در تقویم آموزشی دانشگاهها وجود دارد هزینه های خیلی زیادی را به کشور و خانواده ها و دولت تحمیل می کند و کیفیت آموزشی به شدت تحت تأثیر این موضوع قرار می گیرد.

قدیمی با اشاره به تعطیلات نوروزی کلاسهای درس دانشگاهها افزود: وقتی نزدیک به یک ماه استمرار آموزشی دانشگاهها قطع شود این می تواند به کیفیت آموزشی آسیب برساند. اگر تعطیلات معمولی که طی سال داریم را نیز به این میزان اضافه کنیم ممکن است تعطیلات نانوشته کلاسهای درس بیشتر هم بشود.