محتکر ۲۶ تن روغن مایع رسوا شد

به گزارش افکارنیوز، سردار کاظم علیزاده در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به احتکار مقادیری روغن مایع سرخ کردنی در سردخانه‌ای واقع در یکی از مناطق شهرستان خرم آباد کرده است، ماموران پلیس آگاهی بررسی موضوع و شناسایی محتکر وانبار موصوف را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و محل را تحت بررسی قرار دادند که در بازرسی از محل شناسایی شده مقدار ۲۶ تن روغن مایع خوراکی به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال که در یک سردخانه احتکار شده بود کشف و متصدی مربوطه نیز دستگیر شد.

علیزاده با بیان‌اینکه متهم قصد داشت با توجه به نوسانات بازار روغن‌ها را پس از احتکار به قیمت بالا به بازار عرضه کند، خاطرنشان‌کرد: متهم تحویل تعزیرات حکومتی و روغن‌های احتکار شده تحویل نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شدند.

وی با بیان اینکه پلیس در برخورد با محتکران و مخلان نظم اقتصادی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد، بیان کرد: مخلان و محتکران اقتصادی باید بدانند که احتکار و انبار کالاهای اساسی از نظر قانونی جرم بوده و مجازات سنگینی را در پی خواهد داشت.