مرگ تلخ کارگر ایرانی در عمق ۵۰ متری چاه

به گزارشافکارنیوز،سید جلال ملکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حادثه سقوط در چاه در ساعت ۹:۲۵ در خیابان مجاهدین اسلام کوچه شهید صادقی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن عوامل ایستگاه ۳ و گروه نجات ۹ به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان سه طبقه بود که چاه آبی به عمق بیش از ۵۰ متر در پارکینگ آن قرار داشت، اظهارکرد: ظاهرا کارگران مشغول لایروبی در این چاه آب بوده‌اند که یکی از آنان وارد چاه شده و به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی و حرفه‌ای، دچار حادثه شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این کارگر از دستگاه تهویه هوا در عمق چاه استفاده نکرده بود، گفت: ظاهرا در میانه چاه به علت پیچیده‌شدن سیم‌برق به دور گردن این کارگر ۴۷ ساله، وی به عمق ۵۰ متری چاه سقوط کرد.

ملکی با اشاره به اقدامات آتش‌نشانان برای خروج این کارگر ایرانی از عمق چاه به ایسنا گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل، با تجهیزات خود وارد عمق چاه شده و این کارگر را خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل داده‌اند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ وی را تایید کردند.

وی با اشاره به بروز این حادثه به کارگران و کارفرمایان توصیهکرد: به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادثی حتما کارگران برای عملیاتهای مربوط به چاه به شکل گروهی کار کرده و حتما یک سرپرست حرفهای بر کار آنان نظارت داشته باشد.