امسال حادثه سرویس مدارس نداشتیم

به گزارش افکارنیوز، سرهنگ محسن مهرایی اظهار داشت: خوشبختانه امسال حادثه تصادف مرگبار در مورد سرویس مدارس نداشتیم و ایمنی این سرویس ها با همکاری پلیس، انجمن اولیا و مربیان و رانندگان ارتقا چشمگیری یافت. به زودی جلسات مقدماتی هماهنگی طرح سرویس مدارس سال تحصیلی ۹۲ با حضور دستگاههای مسئول برگزار می شود تا کار ساماندهی سرویس ها آغاز شود.

وی با اعلام اینکه امسال نیز بسیاری از مدارس به صورت مستقیم اقدام به استفاده از سرویس کرده و بدون توجه به آیین نامه سرویس مدارس از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کردند، افزود: البته این تخلفات بیشتر در کالانشهرها از جمله تهران رخ داده و مدارس بدون هماهنگی اقدام به استفاده از خودروها می کنند. استفاده از خودروهای تاکسی و ون حمل و نقل عمومی گامی رو به جلو در حذف خودروهای شخصی در ناوگان سرویس مدارس است.

به گفته رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور، سوار کردن بیش از ظرفیت مجاز همچنان مهمترین تخلف رانندگان سرویس مدرسه است و پس از آن عدم استفاده از کمربند ایمنی در رتبه بعدی قرار دارد.

مهرایی با اشاره به آیین نامه سرویس مدارس، تاکید کرد: این آیین نامه دولتی است و به مدارس ابلاغ شده است. اگر راننده سرویس مرتکب تخلف شود برابر قانون جریمه می شود. این در حالی است که در صورت بروز حادثه برای سرویس هایی که خارج از قانون بکار گرفته می شوند برابر تبصره ۳ ماده ۱۴ سهم استفاده کننده در حادثه لحاظ شده و مقصر به مراجع قضایی معرفی می شود.