خیرین در ترکیه مدرسه ایرانی می سازند

به گزارشافکار نیوز، محمدرضا حافظی با بیان این مطلب گفت: یکی از مشکلات بزرگ ایرانیان خارج از کشور نبود مدرسه ایرانی است و بسیاری از دانش آموزان ایرانی در حال فراموش کردن زبان مادری و ملیت خود هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت کشور در خارج از مرزهای ایران مشغول به زندگی هستند، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز تاکنون موفق به احداثمدرسه در امارات متحده عربی شده اند و مقصد بعدی ما کشور ترکیه است. مجمع خیرین مدرسه ساز در آنکارا تشکیل شده است. البته با توجه به مشکل زمینی که متعلق به دولت ایران بوده و اکنون به دلیل فعل و انفعالی که در این زمین نشده، شهرداری استانبول آن را تصاحب کرده درصدد هستیم با کمک مجمع مشکلات زمین را حل کرده و سپس جشن کلنگ زنی احداثمدرسه ایرانی را در ترکیه به زمین بزنیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور توضیح داد: بعد از احداثمدرسه در ترکیه، مدارس ایرانی در ۴ شهر کانادا و آمریکا نیز احداثمی شود تا فرزندان ایرانیان مقیم با آموزه های اسلامی و ایرانی آموزش ببینند.

نبود زمین معضل ساخت مدارس جدید در تهران

وی درباره معضل ساخت مدرسه در شهر تهران با توجه به اینکه پایتخت با فقر مدرسه مواجه است، گفت: یکی از معضلات بزرگ شهر تهران عدم وجود زمین است. به همین دلیل در تلاش برای مقاوم سازی مدارس قدیمی هستیم و یا آنکه مدارس را دوباره تخریب و نوسازی کنیم.

حافظی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ هزار دانش آموز به جمع خیرین مدرسه ساز اضافه شدند، تصریح کرد: خیرین آمادگی خود را برای اتمام پروژه های نیمه تمام دولت اعلام کرده اند.