ساخت فضاهای تفریحی، ورزشی و سرگرمی در بوستان ولایت

به گزارش افکار به نقل از فارس، محمدهادي ايازي، معاون اجتماعي شهرداري تهران در اين نشست با توجه به اهميت موقعيت بوستان ولايت در جنوب شهر اظهار داشت: احياي فضاهاي عمومي، فرهنگي و اجتماعي از نيازهاي اصلي اين بوستان است. بنابراين در اين بوستان مجموعههايي چون شهربانوان، شهر كودك، مراكز تفريحي و ورزشي برنامهريزي و اجرا خواهد شد.

وی با توجه به تاکید شهردار تهران برای بهره‌برداری از این بوستان در سوم خرداد گفت: به همین منظور بیشتر ابنیه و فضاهای موجود که از ساختار شهری مناسبی برخوردار است حفظ و احیا خواهد شد.

ایازی موقعیت بوستان ولایت را برای ایجاد مراکز تفریحی و فراغتی که نیاز جنوب تهران است مناسب دانست و افزود: شهرداری منطقه ۱۹ این مراکز را در حد استانداردهای بین‌المللی و به شکل چشم‌نواز و زیبایی در مجموعه بوستان ولایت اجرا خواهد کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران به زمان بهره‌برداری این مجموعه‌ها اشاره کرد و گفت: این مجموعه‌ها همزمان با بهره‌برداری از بوستان ولایت در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

* احداثنخستین شهر ویژه بانوان در منطقه ۱۹

فتح‌اللهی، شهردار منطقه ۱۹ نیز در این نشست گفت: این جلسه به منظور هماهنگی طرح‌های بوستان ولایت و پیرو چهارمین بازدیدی که شهردار تهران از بوستان ولایت در سال جدید داشت، برگزار شد و در آن طرح‌های اعلام شده مشاور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به احداثمجموعه شهربانوان در بوستان ولایت افزود: ضلع شمال شرقی بوستان ولایت به شهر ویژه بانوان اختصاص یافته و در این نشست ۲۰ کاربری برای آن اعلام شد که اکثر آن‌ها با تایید دکتر ایازی توسط شهرداری منطقه ۱۹ به اجرا درخواهد آمد.

وی به احیا و ایجاد ۳ زون ورزشی فراغتی، فرهنگی اجتماعی و هنری در مجموعه شهربانو اشاره کرد و اظهار داشت: این مجموعه با فضاهای قبلی ایجاد شده برای بانوان در شهر تهران متفاوت خواهد بود چراکه در این شهر بیشتر برنامه‌های تدارک دیده شده با موضوعات سرگرمی و فراغتی، هنری و زیبایی شناسی، ورزشی و هیجانی و اجتماعی و مذهبی خواهد بود که از این حیثمنحصر به فرد است.

شهردار منطقه ۱۹ زیربنای این مجموعه را در حدود ۲۰ هکتار اعلام کرد و گفت: ایجاد این شهر از اقدامات بسیار مهم شهرداری تهران برای شادی و نشاط بانوان به خصوص مادران و دختران است تا در فضایی مجزا با آرامش و راحتی به تفریحات و سرگرمی‌های مورد علاقه خود بپردازند.

وی زمان بهره‌برداری از این پروژه را همزمان با افتتاح بوستان ولایت سوم خرداد اعلام کرد.