مردم فریب تبلیغات سوء دندانپزشکی را نخورند

روابط عمومی وزارت بهداشت دكتر عباس منزوي رييس دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اين مطلب گفت: گاهي در اين نوع تبليغات ادعاهاي عجيبي تحت عناوين زيبا كردن لبخند شما در يك روز، مرتب كردن فرم دندانها در يك جلسه، بيمه كردن دندانهاي شما تا اخر عمر و مواردي از اين دست به چشم ميخورد كه هيچ مبناي علمي و عملي ندارد و هموطنان عزيز بايد مراقب باشند فريب اين تبليغات واهي را نخورند .

وی افزود: واضح است کسی که ادعا می‌کند می‌تواند تا آخر عمر دندان‌های یک فرد را بیمه کند به دنبال چیست، زیرا اساساً انجام چنین چیزی امکان ندارد.

این دندانپزشک با اشاره به ادعای متقلبانه «لیزر درمانی» توسط این شرکت‌های تبلیغی گفت: شاید بتوان گفت تعداد متخصصانی که به لیزر درمانی به طور اصولی و حرفه‌ای واقفند در کشور به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، ولی متأسفانه در برخی تصاویر تبلیغات‌های سوء دندانپزشکی مشاهده می‌شود که نور آبی‌ای که در دندانپزشکی به ماده پرکننده دندان تابانده می‌شود تا آن ماده محکم‌تر شود را نشان مردمی که آگاهی ندارند می‌دهند و نام آن را لیزر درمانی می‌گذراند!

وی در پایان قوانین نظام پزشکی کشور را در این خصوص بسیار جامع و سخت ارزیابی کرد که می‌تواند جلوی بسیاری از این عوامفریبی‌ها را بگیرد.