برنامه هفته فرهنگی ایران در کوبا به همت انجمن دوستی ایران و کوبا و با همکاری سازمان ایکاپ (سازمان بینالمللی دوستی کوبا) در هاوانا برگزار شد.

به گزارش فارس، این برنامه شامل بخش‌های نمایشگاهی عکس و طراحی هنرمندان ایرانی و ۳۰ پوستر مینیاتور و ایران شناسی بود. در این بخش نمایشگاهی که در خانه‌ آسیای هاوانا برگزار شد، میز کتاب‌های منتشر شده در مورد کوبا و چه‏گوارا در ایران و سفره‌ هفت‎سین نیز چیده شده بود.

بخش دیگر این برنامه به دیدار با مسئولین و رئیس انجمن صلح کوبا «خوزه رامون رودریگز»، معاون بین‌الملل وزیر فرهنگ، معاون رادیو و تلویزیون کوبا، دبیر کل و مسئولین سازمان ایکاپ، مسئولین کمیته‌ هم‎بستگی جوانان، سازمان فرهنگی «اوسپال»، مدرسه سینمایی کوبا و خانواده‌ ارنستو چه‎گوارا، در محله خانه چه‎گوارا اختصاص داشت.

در دیدار با معاون رادیو و تلویزیون کوبا چند فیلم ایرانی، کودک، سینمایی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران با زیر نویس اسپانیایی برای پخش از تلویزیون کوبا به وی داده شد.

در بخش دیگری به مناسبت روز جهانی شعر، هادی خوانساری شاعر و رئیس انجمن دوستی ایران و کوبا به ایراد سخنرانی با موضوعیت شعر ضد جنگ در مرکز بین‌المللی شعر کوبا پرداخت.

چهره‌های نامداری چون میگل بارنت، ناسی مورخون، پابلو آرماندو فرناندز، آیتانا آلبرتی، الکس پائوسیدیس و چند شاعر از کشورهای دیگر جهان نیز در این برنامه حضور داشتند.

اهدای پرچم گنبد نورانی حضرت سلطان علیّبن موسی الرضا علیه السّلام به شیعیان کوبا با حضور نماینده مجمع جهانی اهل بیت فرخی، چگینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا و اعضای سفارت، از فعالیتهای دیگر انجمن دوستی ایران و کوبا بود.