به گزارش افکارنیوز، زهرا کریمیان عضو مرکز توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: نحوه ارائه دروس تئوری همواره با این تعارض مواجه است که برای پوشش دادن محتوای درس اغلب اساتید از شیوه های یک سویه نظیر سخنرانی استفاده می کنند و در صورت استفاده از شیوه های تعاملی نظیر بحثو نقد و پرسش و پاسخ به عت وقت گیر بودن این شیوه ها همه محتوا انتقال داده نمی شود.

وی گفت: استفاده از درسنامه های الکترونیکی یکی از شیوه های مناسب در ارائه مطالب تکمیلی و یا بخش غیر محوری برنامه درسی است تا زمان بیشتری برای بحثو تعامل یادگیری درکلاس درس باقی بماند.

کریمیان تصریح کرد: با توجه به توسعه زیرساختهای الکترونیکی دردانشگاه ها یکی از راه های نشر و توزیع تجربیات آموزشی بهره گیری از شیوههای مجازی و الکترونیکی در کلاسهای درس است که می توان با رویکرد آموزشی یا کمک آموزشی از آنها بهره جست.

وی خاطرنشان کرد: درسنامه هاي الكترونيكي علاوه بر محاسني كه براي يادگيري و مرور مطالب توسط دانشجويان دارند با توجه به امكان ويرايش و بهبود آنها در مديريت محتواي درسي نيز مي توانند به مدرسان كمك كنند.