چگونه با روغن بنفشه بوی بدن را از بین ببریم؟!

به گزارش افکارنیوز، علی شهیدی زندی متخصص طب سنتی گفت: عملکرد غده ی هولوکرین در جداره ی پوست موجب می شود سیتوپلاسم خون از طریق تعریق به بیرون ریخته و توسط باکتریها و قارچهای فرصت طلب تجزیه شوند که این امر موجب بوی بد بدن می شود.

وی ادامه داد: در طب سنتی ترکبیاتی با خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی و موادی که مجاری این غدد را مسدود و ترشح آن را کم تر می کنند وجود دارد و تعدادی از آنها هر دو خاصیت را با هم دارند با مراجعه به متخصص طب سنتی می توان از آنها استفاده کرد.

زندی تصریح کرد: استفاده از روغن بنفشه ی استاندارد و استعمال آن به صورت موضعی بعد از استحمام می تواند کمک فراوانی در از بین بردن بوی بدن داشته باشد.

وی به گیاه بره موم اشاره کرد و گفت: با جوشاندن این گیاه و صاف کردنش مایعی به وجود می آید که از آن می توان بعد از استحمام استفاده کرده و تأثیر بسزایی دارد.

وی در خاتمه افزود: زاج هم می تواند در برطرف کردن بوی بد بدن مؤثر باشد اما زاجهایی که وجود دارند اغلب به صورت شیمیایی و تقلبی بوده که تشخیص آن برای افراد عادی تقریبا غیر ممکن است.

وی در خاتمه متذکر شد: مواد گوناگونی در طب سنتی وجود دارند که می توانند در از بین بردن بوی بد بدن مؤثر باشند و قبل از هر اقدامی مراجعه به متخصص طب سنتی الزامی است.