ساخت‌امن‌ترین خانه با الهام از یک حیوان + عکس

به گزارش افکارنیوز، اشخاص محلی نام این خانه را که در خیابان «ماتیوز ۲۷۴۷» واقع شده، «خانه‌ماهی» گذاشته‌اند زیرا دارای پنجره‌های بیرونی شبیه به چشم و باله‌های جانبی ماهی است.

حیوان Tardigrade غیرقابل‌نابودی ترین موجود زنده جهان لقب گفته، کوچک است، در آب زندگی می‌کند و دارای هشت پا است.

در ساخت این خانه از همان قواعد ساختاری استفاده شده که طبیعت برای خلق این حیوان بادوام به کار می‌برد.

امن‌ترین خانه جهان دارای یک پی بتنی تقویت‌شده و بیضوی‌شکل است که بر روی مجموعه‌ای از الوار خشک بزرگ روزنه‌دار قرار گرفته است.

این الوار فورا آبی را که از خاک یا شرایط سیلابی ناگهانی جمع می‌شود، دفع می‌کنند و آب بی‌درنگ از طریق یک مکنده بزرگ خارج می‌شود.



این خانه حدود ۱.۵ متر در زیر زمین قرار دارد و دیوارهای آن از پلی‌استایرن بازیافت‌شده و بلوک سیمانی به نام Rastrablock ساخته شده است. این بلوک‌ها در مقابل آب، آتش و موریانه‌ها غیرقابل نفوذ هستند.

بلوک‌ها همچنین صدا را تا ۵۰ دسی‌بل کاهش می‌دهند و در مقایسه با مصالح معمولی ۱۰ درصد ارزان‌تر هستند و کار کمتری را می‌طلبند زیرا به راحتی به هم می‌چسبند.

خانه مزبور در ماه‌های داغ تابستان خنک و در ماه‌های سرد زمستان گرم است و تمامی این عمل بدون تهویه‌ مکانیکی هوای و ماشین‌آلات گرمایی انجام می‌شود.

پنجره این سازه رو به جنوب بوده و دارای قطر پنج متری است. این پنجره به عنوان تقویتکننده نور و گرما در زمستان و همچنین ارائهدهنده نور به مرکز ناحیه نشیمن عمل میکند.