به گزارش افکارنیوز، بسیاری از مشکلاتی که ما خانم ها با آقایان داریم، از ناآگاهی ما درباره شخصیت آنها نشات گرفته است. در واقع چون جنس و شخصیت و رفتار مردان را نمی شناسیم، بسیاری اوقات به برداشت اشتباه یا قضاوت نابجا دچار می شویم و در نتیجه آتش یک مشاجره بزرگ را از ناآگاهی دامن می زنیم. ما در این مقاله بعضی تفاوت ها یا ویژگی های شخصیتی آقایان را برای شما مطرح می کنیم تا این جنس نه چندان مرموز را بیشتر و بهتر بشناسید و بفهمید که چطور با آنها رفتار کنید. از این رو بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

۱. زن می خواهد مرد مثل او باشد؛ اما مرد دوست ندارد زن مثل او باشد

بیشتر زنان دوست دارند مردان مثل آنها باشند، بیشتر متوجه و مراقب طرف مقابل باشند، بیشتر به او فکر کنند و ابراز علاقه بیشتری کنند و همه این خواسته ها به معنای درک نکردن و نشناختن جنس مرد است.

بسیاری از مردان می دانند که همسرشان تا چه اندازه آنها را درک نمی کند؛ اما برایشان مشکل است این مسئله را به او بفهمانند. مرد، شریک زندگی می خواهد؛ اما رقیب نمی خواهد. با هم کنار امدن به معنای تعادل و توازن قدرت نیست. در واقع میل به توازن قدرت، دقیقاً همان چیزی است که سبب جنگ و نزاع میان زن و مرد می شود. مردان به دنبال رقیب یا رهبر نیستند. آنان زنی می خواهند که تکمیل شان کند. مرد در کنار زن راحتی و آسایش می خواهد و دوست دارد او یک شریک زندگی و معشوقی تمام عیار باشد.

۲. مردان به اعتماد نیاز دارند

بسیاری از خانم ها فکر می کنند اگر به جای اعتماد کردن به مردم، مدام مراقب او باشند و تهدیدش کنند که اگر چنین کند، آنها چنان می کنند، مرد سر به راه تر و متعهدتر می شود، در حالی که مردان اصولاً در برابر اعتماد کردن واکنش بهتری نشان داده اند و هر آنچه را زن حقیقتاً خواهان آن است، به او هدیه می دهند.

۳. مردان به تایید نیاز دارند

بسیاری از ما خانم ها علاقه عجیبی داریم که نقش مادر را برای همسران مان بازی کنیم، در حالی که اصولاً هیچ مردی دوست ندارد زنش، اوضاعش را سروسامان بدهد. مردان، زن می خواهند، نه یک مادر دیگر. در واقع زیر پا گذاشتن عزت نفس مردان، همان خطایی که بیشتر خانم ها مرتکب می شوند.

۴. مردان به قدردانی نیاز دارند

به کار بردن عبارت «متشکرم»، «واقعاً ممنونم که…» و غیره باعثمی شود دفعه بعد همسرتان برای کمک به شما فوراً دست به کار شود؛ به ویژه اگر این درخواست صادقانه مطرح شود. در حقیقت همه ما دوست داریم تلاش و مجاهدت مان مورد توجه قرار گیرد و از آن قدردانی شود. بسیاری از خانم ها فکر می کنند یک تحسین لفظی پیش پا افتاده چندان تغییری در روابط ایجاد نمی کند، حال آنکه همه افراد به ویژه آقایان نیاز بیشتری به تحسین دارند. هیچ مردی به شما نمی گوید چقدر نیازمند تحسین تان است؛ اما اگر گاهی تحسینش کنید، اتفاقاتی قابل توجه در زندگی تان رخ خواهد داد.

۵. همواره فراموش نکنید که زنان و مردان یکسان فکر نمی کنند

جای تعجب دارد که بسیاری از ما ازدواج می کنیم تا ویژگی هایی ارزشمند را به دست آوریم که جایش در زندگی مان خالی است؛ اما بعد ناگهان باقی عمرمان را صرف این می کنیم که آن ویژگی ها را تغییر دهیم.

زنان موفق در همسرداری زنانی هستند که می دانند زن و مرد مانند شب و روز با هم متفاوت اند، حتی اگر در یک خانه و با یک فرهنگ و زیر نظر یک پدر و مادربزرگ شده باشند. بنابراین هیچ زن عاقلی نباید از شوهرش توقع داشته باشد همان واکنش هایی را به رفتارهای او نشان دهد که خواهر یا دوستان همجنسش نشان می دهند. بنابراین بهتر است به جای تغییر دادن همسرتان، او را با همه تفاوت هایش بپذیرد و دوست بدارید.

راز/ شماره ۲۵/ نيمه دوم ارديبهشت ماه ۹۲/ صفحه ۵۳