به گزارش افکارنیوز، در این اطلاعیه آمده: " نیروی انتظامی فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت‌الهی و ماه‌رحمت، برکت و آموزش الهی را به همه مردم عزیز تبریک عرض می‌کند و پیشاپیش آرزوی توفیق در بندگی الهی و قبول طاعات و عبادات همگان را در این ماه عزیز دارد.

معنویت و فضای روح‌بخش این ماه مبارک چنان بر کشور اسلامی ما حاکم می‌شود که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند و لکن نیروی انتظامی حسب وظیفه در همراهی با مردم متدین و روزه‌دار نکاتی را برای هرچه با شکوهترشدن این مناسبت عزیز به اطلاع عموم می‌رساند.

۱ - گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف کرده، اما باید تمامی کسانی که عذری دارند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأعام خودداری کرده و مسافران نیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری‌ها و کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها پرهیزکنند.

۲ - متصدیان هتل‌ها، مهمان پذیرها، رستوران‌های بین‌راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.

۳ - سایر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع است.

۴ - امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توسط مأموران و یگان‌های انتظامی برای حضور مردم در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه‌دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

۵ - نیروی انتظامی در نزدیکی افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهد کرد با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم و روزه‌داران بسیار راهگشا خواهد بود.

۶- یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاریها است، بنابراین تفاضامندیم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و در این امر نیروی انتظامی را یاری کنند.