سه داروی بیماران «MS» در هلال احمر

به گزارش افکارنیوز،ظاهر رستمی با اعلام خبر خوش در حوزه داروهای کمیاب بیماران «ام اس» گفت: داورهایی همچون «آمپیرا»، «تای سابری» و «هیومیرا» از داروهای موردنیاز و کمیاب بیماران ام اس است که جمعیت هلال احمر بر اساس نیاز این گروه از بیماران و درخواست انجمن ام اس نسبت به واردات این داروهای مورد نیازاقدام کرده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان این نوع داروها می‌توانند با در دست داشتن معرفی‌نامه از انجمن «ام اس» به داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور مراجعه و برای دریافت داروهای خود اقدام کنند، گفت: سازمان تدارکات پزشکی از ابتدای امسال تاکنون، ۷۰۶۰ عدد داروی آمپیرا وارد کشور کرده است.

رستمی در ادامه از ورود ۳۰۲۴ عدد دیگر نیز خبر داد و افزود: این تعداد دارو تا دو ماه پاسخگوی نیاز بیماران «ام اس» است و این درحالی است که تعداد موردنیاز داروی امپیرا در کشور سالانه ۳۵ هزار عدد است.

وی با بیان اینکه در این مرحله همچنین ۹۶ عدد داروی «هیومیرا» وارد کشور شده است، افزود: نیاز واقعی به این دارو هم سالانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ عدد است که این تعداد وارد کشور شده است.

داروی «تای سابری» شنبه هفته آینده توزیع می‌شود

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر همچنین در مورد داروی «تای سابری» که یکی دیگر از داروهای مورد نیاز بیماران «ام اس» است؛ گفت: سالانه به ۲۰۰۰ عدد از این نوع دارو نیازمندیم که جمعیت هلال احمر در این مرحله ۲۰۰ عدد وارد کرده است و از شنبه آینده در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

رستمی در پایان گفت: سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر آمادگی دارد در صورت همکاری دستگاههای مربوطه، تمام داروهای کمیاب را وارد کشور کند.