سهام عدالت هموفیلی‌ها به کجا انجامید؟

به گزارش افکارنیوز،احمد قویدل مدیرعامل سابق کانون هموفیلی با اشاره به مشکلات عدیده بیماران هموفیلی اظهارداشت: یکی از مشکلات مهم این گروه از بیماران که باید در روزهای اخیر به طور جد به آن پرداخته شود قول و دستور ویژه ۷ سال پیش رئیس جمهور درباره تعلق سهام عدالت به آنان بود که هنوز بعد از این همه سال محقق نشده است.

وی افزود: عمر دولت دهم کمتر از دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و این سئوال مطرح می‌شود که آقای احمدی نژادی که ۲ هفته دیگر می‌خواهد ریاست جمهوری را واگذار کند قول وی به بیماران هموفیلی درباره سهام عدالت آنان چه می‌شود؟ این در حالی است که ۷ سال قبل آقای رئیس جمهور درباره واگذاری سهام عدالت به بیماران هموفیلی دستور ویژه داده بودند و آقای سعیدلو را نیز برای این مسئله مامور کرده بودند ولی در نهایت بعد از این همه سال واگذاری سهام عدالت به بیماران هموفیلی محقق نشد.

قویدل ادامه داد: این در شرایطی است که هر زمان که از رادیو و تلویزیون صحبت از سهام عدالت و سود آن مطرح می‌شود تماس‌های مکرری به کانون بیماران هموفیلی می‌شود و بیماران درباره سهام عدالت خود گلایه می‌کنند و این در حالی است که ما تمام اطلاعات بیماران هموفیلی را براساس نرام افزار مربوطه تهیه و در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم ولی هر بار که درباره سهام عدالت بیماران هموفیلی پیگیری می‌کنیم جواب کلی به ما می‌دهند که نامفهوم است.

وی تصریح کرد: مشکل دیگر درباره سهام عدالت بیماران هموفیلی آن است که به دلیل اینکه سهام عدالت فقط از یک مرجع می‌توان برای آن اقدام کرد بسیاری از بیماران هموفیلی از مراجع دیگر از جمله کمیته امداد و بهزیستی برای دریافت سهام عدالت اقدام نکردند به امید اینکه رئیس جمهور قول و دستور ویژه برای واگذاری سهام عدالت به آنان داده است ولی پس از ۷ سال این دستور ویژه عملی نشد.

مدیرعامل سابق کانون هموفیلی خاطرنشان کرد: براساس آمار ما در کشور بالغ بر ۸۲۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که البته با آمار وزارت بهداشت که ۶۸۰۰ بیمار هموفیلی عنوان کرده است اختلافاتی وجود دارد ولی به هر حال این تعداد از بیماران هموفیلی پس از ۷ سال از دستور ویژه رئیس جمهور مبنی بر واگذاری سهام عدالت به حق قانونی خود نرسیده اند و منتظر هستند در ۲ هفته پایانی عمر دولت دهم بر سر دستور و قول ویژه رئیس جمهور چه میآید؟