حکم ریاست سازمان نظام پزشکی در ابهام

به گزارشافکارنیوز،روزجمعه ششم اردیبهشت بودکه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشورتشکیل جلسه دادوضمن انتخاب اعضای شورایعالی این سازمان، دکترعلیرضا زالی را با ۱۵۵رای بعنوان ششمین رئیس سازمان نظام پزشکی کشوربرگزید.

بعدازظهر همانروز جمعه، نامه ای با دوامضای دکتر هاشم زهی رئیس هیئت نظارت برانتخابات ودکتر آقایی رئیس مجمع این سازمان برای رئیس جمهور ارسال شد که درآن نامه دکترعلیرضا زالی بعنوان رئیس جدید سازمان معرفی شد که احمدی نژادبرایش حکم قانونی صادرنماید.

ازآن جمعه تاکنون بیش ۸۹روز می گذرد ونامه ارسالی همچنان درکارتابل رئیس جمهور خاک می خورد. هرچندکه دکترزالی رئیس منتخب درمیان جامعه پزشکی کشور وسیاسیون ازمقبولیت تام وکمال برخورداراست اما عملا بدلیل امضا نشدن حکم ریاست وی، این سازمان دریک حالت بلاتکلیفی شدید بسر می برد وعملا امکان هرگونه تحرکی از این سازمان سلب شده است ودرحال حاضر نیزرتق وفتق امورجاری واداری این سازمان کمافی السابق بعهده دکترصدر رئیس پیشین این سازمان است که درجریان انتخابات ردصلاحیت شد.

ردصلاحیت دوستان رئیس جمهور!

اما بهانه رئیس جمهور برای امضانکردن حکم چه بود؟ برهمگان روشن است که ردصلاحیت دوستان وهمفکران احمدی نژاددرجریان بررسی رد صلاحیت ها وانجام استعلام ازسازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ازمواردی بود که احمدی نژاد را برآن داشت تاانتخابات سالم وشفاف، نظام صنفی بخشی از فرهیختگان کشور را درحالت تعلیق وبلاتکلیفی درآوردودرواقع بنوعی گروگانگیری بی فایده انجام دهد.

درهمان روزهای پایانی سال ۱۳۹۱بود، که رئیس دولت دهم درنامه شدید اللحنی خطاب به وزیر کشور وسرپرست وزارت بهداشت به نحوه ردصلاحیت ها اعتراض کرد، اما از آنجا که نمایندگان وزارت کشور وزارت بهداشت درهیئت نظارت بودند ودقیقا به موارد ردصلاحیت ها اشراف داشتند، اعتراض رئیس جمهور باعثنشد تا انتخابات برگزارنشود. درازای عدم تمکین نمایندگان دولت به خواسته احمدی نژاد، حتی کاری از نجار وطریقت منفرد هم ساخته نبودتا انتخابات وروندبرگزاری آن به تاخیر بیاندازندولذا تنها کاری که از دولتیان برآمد، عزل نمایندگان درهیئت نظارت بود که آنهم این اتفاق بعد از برگزاری انتخابات رخ داد که حتی " نوشداروی پس از مرگ هم نشد "!

سرانجام کار؟!

درهمان موقع که نامه اعتراض آمیز احمدی نژاد منتشر شد خیلی ها امیدوارنبودند که ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی برگزارشود، اما سنگینی وزن مدارک ومستندات درخصوص افراد ردصلاحیت شده دراختیارهیئت نظارت به حدی بود، تا فکرعدم برگزاری انتخابات از سر دولتی ها بیافتد وتسلیم شوند، اما درهمان زمان پیش بینی می شد که احمدی نژادبنوعی ازاین جماعت انتقام بگیرد.

وقتی گمانه زنی ها دراین خصوص مطرح می شد سیاسیون ودست اندرکاران انتخابات دوراهکاررا بصورت علنی منتشر کردند: ۱ - تصویب یک طرح دوفوریتی درمجلس که برای صدروحکم نیازی به امضای رئیس جمهورنباشد.

۲ - صبروتحمل تا روی کارآمدن دولت جدید وامضای حکم توسط رئیس دولت یازدهم.

علی الظاهر چون بیش از ۱۴روزبه پایان کار دولت دهم نمانده است، تنها چاره پیش روی، دندان روی جیگر گذاشتن است تا دکترروحانی دولت را تحویل بگیرد وحکم دکترزالی را تنفیذ کند.

دکتر علیرضا زالی در خصوص دلیل امضا نکردن حکم وی از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، می گوید: نمی‌دانم به چه دلیل رئیس جمهور این حکم را امضا نکرده اما آنچه که مسلم است بعد از اتمام انتخابات مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در تاریخ ۶ اردیبهشت ۹۲، بر اساس قانون رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی و رئیس منتخب مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به طور مشترک نامه‌ای به ریاست جمهوری نوشتند که حکم فرد منتخب را تنفیذ کند اما متاسفانه تاکنون این کار صورت نگرفته و بنده نیز براساس قانون، بدون حکم رئیس جمهور فعالیت می‌کنم.

دکترهاشم زهی رئیس هیئت نظارت هم به خبرنگاراجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهارمی دارد: فعلا که این لجبازی ادامه دارد وامیدواریم که در این چندروز باقیمانده دکتر احمدی نژاد حکم را تنفیذ کند اما اگر این کارانجام نشد منتظر دکتر روحانی می مانیم تا این وظیفه را انجام دهد.

بهرحال معلوم نیست که احمدی نژادچگونه حاضر شده است بخاطر حمایت ازدوستانش، درکاربزرگترین انجمن صنفی کشور که مدیران حوزه سلامت هستند وعملکردشان به مرگ وزندگی مردم سروکاردارداینگونه بی تفاوت باشد ودرمنظر افکارعمومی چنین حرکتی را انجام دهد؟

تا۱۲مرداد فرصت باقی است شاید تا آن روز فرجی شود وبه گفته رحیمی معاون اول رئیس جمهور،احمدی نژاد کارتابلش را بازکندونامه مورخ ۱۳۹۲/۲/۶را امضاکند وبه دبیرخانه ارسال نماید.