به گزارش افکارنیوز، محمد حسن پرآور باسخنرانی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهربه برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر برای تسهیل در امر جوانان اشاره و بیان کرد: احداثمسکن مهر، تسهیلات ازدواج و ایجاد اشتغال از جمله این اقدامات است که البته لازم است تلاش‌های بیشتری نیز در این زمینه صورت بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی آموزش‌های قبل از ازدواج، خاطرنشان کرد: آموزش‌های قبل از ازدواج و مشاوره باید در زمانی انجام شود که تاثیرگذار باشد و کارشناسانه‌تر برگزار شود.

لزوم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج

معاون سیاسی استاندار بوشهر بر لزوم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج تاکید کرد و گفت: بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات ازدواج همکاری بیشتری کنند تا جوانان با دغدغه کمتری به ساماندهی امور زندگی بپردازند.

وی اظهار کرد: از خیران استان نیز انتظار داریم در امر ازدواج جوانان همکاری کنند و همه باید تلاش کنیم و شرایط را برای ازدواج آسان جوانان هموار کنیم.

پرآور با بیان اینکه دوره مهارت‌های زندگی باید در مدارس نهادینه شود، گفت: باید در دروس دوره راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه درس آیین زندگی تدریس شود تا ذهن جوانان برای انتخاب آگاهانه همسر آماده شود.

وی تاکید کرد: اگر آموزش‌های لازم را به جوانان ارائه ندهیم نباید انتظار داشته باشیم که ازدواج‌ها هدفمند باشد و وظایف مسئولان در این مسیر بسیار سنگین است.

به گزارش ایسنا، مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیزدر این نشست افزود: اخیرا کار بزرگی که توسط ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر صورت گرفت برگزاری باشکوه دومین همایش جوان برتر خلیج فارس در استان بوشهر بود که همانند سال گذشته از جوانان برتر این استان تقدیر به عمل آمد.

رضا جمشیدی عنوان کرد: ما باید از فعالان حوزه فرهنگ که می توانند شاخص‌های منطبق با فرهنگ ملی و بومی را در امر ازدواج به جوانان ارائه کنند استفاده کنیم و در این خصوص بسته‌های فرهنگی هم باید تدوین و منتشر نماییم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر در خصوص سبک زندگی اسلامی گفت: یکی از شرط های مهم برای بازگشت به هویت سنتی و ملی در خصوص مولفه‌های انتخاب همسر، تحقق کامل سبک زندگی اسلامی و ایرانی است.

۷۰ درصد متقاضیان در استان تسهیلات دریافت کردند

محمد نظری مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) استان بوشهر نیز در این آیین گفت: بحثاشتغال و تامین مسکن نیز از دیگر مسایل مهم در ازدواج جوانان است که همه باید در حد توان و ظرفیت خود برای تامین نیازهای جوانان و رفع موانع ازدواج آنها تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صندوق مهر امام رضا(ع) در واقع به عنوان نخستین مصوبه دولت نهم آغاز به کار کرد و در امر ازدواج بسیار تاثیرگذار بوده است.

نظری تصریح کرد: در ابتدای شروع به کار این صندوق، میزان وام ازدواج شش میلیون ریال بود که در ادامه به ۲۰ میلیون ریال و هم‌اکنون به ۶۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی از پرداخت ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج توسط صندوق مهر رضا(ع) در استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: این میزان تسهیلات به ۵۳۴ نفر در سال جاری پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) استان بوشهر افزود: تاکنون ۷۰ درصد متقاضیان به شعب منتخب پرداخت تسهیلات در استان معرفی شده و تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

اختصاص سالن‌های ورزشی برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان کم‌بضاعت

نظری با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر مسئولان با جوانان در امر ازدواج گفت: پیشنهاد می‌کنم که سالن‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان برای برگزاری مراسمات ازدواج جوانان کم‌بضاعت در نظر گرفته شود تا شاهد افزایش میزان ازدواج نیز باشیم.

وی اضافه کرد: آموزش‌های قبل از ازدواج امر مهمی است که البته پیشنهاد می‌کنم که آموزش قبل از انتخاب همسر جایگزین آموزش قبل از ازدواج شود که تاثیر زیادی در تداوم زندگی و کاهش طلاق دارد.

افزایش ۶ درصدی میانگین درصد طلاق در استان بوشهر

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: میانگین درصد طلاق در استان بوشهر از ۱۰ درصد به ۱۶ درصد رسیده است.

به گزارش ایسنا، حیدرعزیزنژاد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر با اشاره به تلاش‌های سازمان بهزیستی برای کنترل و کاهش میزان طلاق، اظهار کرد: بهزیستی یک سازمان تخصصی در امر ازدواج و طلاق است و با استفاده از مشاروان و متخصصین تلاش می‌کنیم بهترین راهکارها را در این زمینه به کار بگیریم.

وی در ادامه به فعالیت‌های بسیار خوب سازمان بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در سطح استان بوشهر اقدامات ارزشمندی برای کاهش میزان طلاق و افزایش امید به زندگی مشترک انجام گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به افزایش شش درصدی میانگین درصد طلاق در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: میانگین درصد طلاق در استان بوشهر از ۱۰ درصد به ۱۶ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت و برنامه‌ریزی بیشتر و موثرتر در راستای کنترل و کاهش میزان طلاق، افزود: تدوین سند کنترل و کاهش طلاق از جمله برنامه‌های مهم است که وظایف تمام دستگاه‌های ذیربط نیز در این سند مشخص شده است.

عزیزنژاد تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در بحثآئین‌های زندگی از جمله برنامه‌های مهمی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: در چند سال اخیر نرخ طلاق روند رو به رشدی داشته و رتبه استان در طلاق نگران‌کننده است.

ثبت ۱۰ هزار ازدواج و ۱۸۰۰ طلاق در استان بوشهر

کیومرثصالحی‌نیا مدیرکل ثبت احوال بوشهر نیز در این نشست اظهارکرد: ازدواج در جامعه اهمیت و ارزش زیادی دارد و باید در راستای فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به روند ثبت ازدواج در ۹ سال اخیر در استان بوشهر افزود: بیشترین میزان ازدواج در استان بوشهر در ۹ سال گذشته در سال ۹۰ رخ داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در استان بوشهر در ۹ سال اخیر برای زوج‌ها ۲۶.۶ سال و برای زوجه‌ها ۲۲ سال بوده است.

ثبت یک طلاق به ازای هر ۶.۵ ازدواج در استان بوشهر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اضافه کرد: میانگین سن طلاق در ۹ سال گذشته در استان بوشهر برای زوج‌ها ۳۲.۳ سال و برای زوجه ۲۷.۳ سال بوده است.

وی گفت: در سال گذشته در مجموع ۱۰ هزار و ۷۰۸ ازدواج ثبت شده و همچنین تعداد یک‌هزار و ۸۲۳ طلاق ثبت شده است.

صالحی‌نیا تاکید کرد: در سال گذشته ۱۳۵ ازدواج با اختلاف سن بیش از ۲۰ سال در استان بوشهر رخ داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سن طلاق در مردان سنین ۲۵ تا ۲۹ سال است، افزود: این سن برای زنان بین ۲۰ تا ۲۴ سال است.

صالحینیا بیان کرد: از هر ۶.۵ ازدواج در استان بوشهر در سال ۹۱ یک طلاق رخ داده که مسئلهای نگرانکننده است.