میزان دیه امسال ماه حرام اعلام شد

به گزارش افکارنیوز،سید اسدالله جولایی در حاشیه جشن برگزاری جشن گلریزان، تشکیل ستاد مردمی دیه را رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان غیرعمد کشور دانست.

وی اظهارداشت: این ستاد در زمینه جرایم غیرعمد زندانیان در زمینه مهریه، نفقه، چک‌های غیر کلاهبرداری، حوادثکارگاهی، دیه تصادفات و … فعالیت می‌کند.

رئیس ستاد دیه کشور اعتماد مردم به این ستاد را یک امتیاز خواند و تصریح کرد: امسال بسیاری از بزرگان کشور به ستاد دیه کمک‌های قابل توجهی کرده‌اند.

وی افزود: رهبری معظم انقلاب امسال ۱۲۰ میلیون تومان، لاریجانی رئیس قوه مقننه ۳۰ میلیون تومان، احمدی‌نژاد مبالغی و… به ستاد دیه کمک کردند.

جولایی برگزاری جشن‌های گلریزان در کشور را یکی از فرصت‌های مهم برای رسیدگی به امور زندانیان دیه عنوان کرد و گفت: در مدت ۲۴ سال گذشته ۷۰ هزار نفر از زندانیان ناتوان در پرداخت دیه از زندان آزاد شدند.

وی با تصریح بر اینکه سال گذشته مردم کشور زمینه آزادی ۹ هزار و ۲۰۶ نفر زندنی غیر عمد را فراهم کردند، خاطرنشان کرد: مجموع بدهی این تعداد زندانی ۹۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

امسال دیه ماه حرام ۱۵۲ میلیون تومان است

رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه ستاد دیه در امر آسیب‌شناسی و پیشگیری فعالیت می‌کند، اذعان کرد: این کمک‌ها به نوعی درمان محسوب می‌شود و برای پیشگیری اصلاح قانون و آموزش در نظر گرفته شده است.

وی دیه امسال در ماه حرام را ۱۵۲ میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: ستاد دیه کشور به دنبال آسیب‌شناسی و پیشگیری جرایم مشمول دریافت کمک‌های این ستاد است.

جولایی درباره اجرای قانون بیمه نامه شخص ثالثدر کشور متذکر شد: این قانون مترقی پس از اصلاح اکنون در حال اجراست.

وی با بیان اینکه آزمایش پنج‌ساله این قانون در ۲۰ شهریور امسال به پایان می‌رسد، اذعان کرد: در ستاد دیه پیشنهاد دادیم که این قانون دایمی تصویب شود.

این مسئول، اضافه کرد: آخرین اجرای آیین‌نامه این قانون در هیئت وزیران تصویب شده و کتاب قانون آماده اجرا و بهره‌وری است بنابراین از تمام نمایندگان مجلس درخواست می‌شود برای تصویب دایمی شدن این قانون کمک کنند.

وی اجرای قانون با گواهینامه رانندگی و بیمه نامه و تخلف نکردن را از جمله موارد در قانون بیمه شخص ثالثعنوان کرد.

جولایی با اشاره به اینکه کسی که بیمه نامه کامل دارد به زندان نمی‌رود، خاطرنشان کرد: کسی نباید دیگر اصلاح این قانون باشد و اجباری شدن این قانون نیاز به رأی‌ نمایندگان مجلس دارد.

وی بر ضرورت دایمی شدن قانون بیمه شخص ثالث تاکید کرد و یادآور شد: از نیروی انتظامی درخواست فراوان است تا هر خودرویی که طبق قانون بیمه شخص ثالث ندارد را متوقف کند.