جیره‌بندی آب و برق را در دستور کار نداریم

به گزارشافکارنیوز،مرتضی تمدن درباره افزایش مصرف آب و برق در استان تهران اظهار داشت: این روزها اوج کار همکاران بنده در شرکت آب و برق استان تهران است.

وی ادامه داد: شدت گرما و تداوم دوره آن باعثشده که مصرف آب و برق به صورت کم‌سابقه‌ای در استان تهران افزایش پیدا کند.

تمدن خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی روند گرمای هوای تهران ادامه خواهد داشت و مصرف آب و برق نیز به تبع آن به صورت چشم‌گیری در استان تهران افزایش یافته است که اگر صرفه‌جویی نشود مشکلات عدیده‌ای را به وجود خواهد آورد.

سرانه مصرف آب به ۴۰۰ لیتر برای هر نفر در روز رسید

استاندار تهران با اشاره به اینکه تولید آب در استان تهران افزایش یافته است گفت: سرانه مصرف آب برای هر نفر در استان تهران از ۲۷۰ لیتر به ۴۰۰ لیتر در شبانه روز رسیده است و به شکل فزاینده‌ای مصرف آب در تهران افزایش یافته است.

وی گفت: با وجود تذکراتی که از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران و رسانه‌ها داده شده است ولی ما هنوز کاهش معناداری در مصرف آب شهروندان تهرانی نداشته‌ایم.

تمدن در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آب در استان تهران جیره‌بندی می‌شود گفت: تمام تلاش این است که وضعیت آب به مرز جیره‌بندی نرسد و در این خصوص شهروندان باید همکاری کنند و از مصرف آب شرب در بخش‌های غیرضروری جلوگیری کنند.

استاندار تهران تأکید کرد: مردم تذکرات در کاهش و صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند چرا که اصلاً راضی نیستیم خانه و محلی بی‌آب باشد.

مصرف ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز

تمدن با اشاره به اینکه ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز آب مصرف می‌شود گفت: تاکنون به چنین وضعیتی نرسیده بودیم و چاره‌ای جز صرفه‌جویی نداریم. مردم نیز با مسئولین همکاری کنند و میزان مصارف غیرضروری را کاهش دهند.

وی درباره افزایش مصرف برق در استان تهران نیز اظهار داشت: همکارانم در شرکت توزیع برق تمام تلاش خود را می‌کنند که در استان قطعی برق نداشته باشیم.

تصمیمی جدی برای جیره بندی آب و برق در استان تهران نگرفته‌ایم

تمدن تأکید کرد: تاکنون تصمیم جدی برای جیره‌بندی آب و برق در استان تهران نداشته‌ایم و تمام تلاش نیز این است که به این حد نرسیم و باید مردم ۲۰ درصد مصارف خود را کاهش دهند.

استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گزارش شده است که در بعضی از مناطق تهران قطعی آب داشته‌ایم گفت: هیچ گونه قطعی نداشته‌ایم و علی‌رغم سالهای گذشته نیز در تولید آب پیش‌رو بوده‌ایم ولی به دلیل مصرف بی‌اندازه در طبقات فوقانی بعضی از ساختمانها افت فشار آب را داشته‌ایم.

وی گفت: آب ذخیرهسازی شده نیز در حال توزیع است ولی همچنان مردم باید در مصرف آب صرفهجویی جدی داشته باشند و ما نیز با مدیریت منابع سعی میکنیم تا جیرهبندی در استان نداشته باشیم.