دستگیری مرد هزار چهره

به گزارشافکارنیوز،چندی قبل دختر جوانی با مراجع به ماموران پلیس راه آهن با طرح شکایتی گفت در قطار مسیر بندرعباس به تهران با مرد جوانی آشنا شدم که او با حرفهایش توانست اعتماد من را جلب کند.

پسر جوان در قطار از من خواستگار کرد و وقتی در یکی از ایستگاهها توقف کرده بودیم مدعی شد کیف پولش را در داخل قطار جا گذاشته و از من خواست عابربانکم را بدهم تا خریدمان را حساب کند. وقتی به تهران رسیدیم متوجه شدم او با سوءاستفاده از عابربانکم ۳ میلیون تومان از حسابش برداشته کرده است.

پس از طرح شکایت تیمی از ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و با ردیابیهای پلیسی و بررسیهای دوربین های مداربسته هویت مرد تبهکار به نام امیر ۲۶ ساله مورد شناسایی قرار گرفت.

بررسیها نشان داد متهم از مجرمان حرفه ای است که تاکنون چندین شکایت از او در پلیس شهرهای مختلف بخصوص شهرهای جنوبی مطرح شده است.

در ادامه امیر در مخفیگاهش شناسایی و در عملیاتی ضربتی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی راه آهن شناسایی و دستگیر شد.

تحقیقات مامور نشان داد متهم با پرسه زدن در ایستگاههای قطار و به بهانه پیدا کردن بلیت برای مسافران بخصوص دختران جوان آنها را فریب داده و پس از جلب اعتماد در فرصتی مناسب اقدام به کلاهبرداری از آنها می کرد.

در حالیکه تحقیقات در این رابطه ادامه داشت مشخص شد متهم به شیوه های دیگر نیز از چند نفر کلاهبرداری کرده است. او با شناسایی افرادی که مشکلات مالی داشتند سراغ آنها رفته و به بهانه دریافت وام طعمه های خود را فریب می داد.

مرد هزار چهره سپس با گرفتن مبلغی به عنوان پیش قسط متواری می شد. امیر در شگردی دیگر به بهانه پیدا کردن کار از چندین نفر کلاهبرداری میلیونی کرده که در یکی از کلاهبرداری هایش به بهانه استخدام سرایدار یک مدرسه در کیش از او ۵ میلیون تومان دریافت کرده و متواری شده بود.

او همچنین به بهانه پیدا کردن کار زن جوانی را در تهران فریب داده و از او نیز ۵ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ ولی پور رئیس پلیس آگاهی راه آهن کشور با اعلام این خبر به مهر گفت: در حال حاضر تحقیقات از متهم در اداره آگاهی ادامه دارد و احتمال می رود بدین شیوه مرتکب کلاهبرداریهای دیگری نیز شده باشد.