به گزارش افکارنیوز، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید قدرت‌الله سرلک و تشییع پیکر پاک این شهید تازه تفحص شده از منطقه فکه، توسط حوزه بسیج ۲۶۵ شهید بخارایی و با حضور عموم مردم شهید پرور تهران برگزار خواهد شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید والامقام دوشنبه هفتم مردادماه ۹۲ و مصادف با شب قدر و شب شهادت حضرت علی(ع) برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت۱۲ تا ۳ بامداد همراه با مراسم شب قدر با حضور همرزمان شهید و مردم شهید پرور تهران در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) که همان مسجد محل اعزام به جبهه شهید سرلک است، واقع در علی آباد جنوبی برپا شده و با پیکر شهید وداع می‌شود.

همچنین مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سرلک روز بعد از وداع، سه‌شنبه هشتم مردادماه همزمان با ۲۱ رمضان و سالروز شهادت حضرت علی(ع) ساعت ۹:۳۰ صبح از بوستان شهدای گمنام خزانه بخارایی تهران آغاز شده و تا گلزار شهید دستواره ادامه می‌یابد و آنجا بر پیکر مطهر شهید با حضور مردم شهید پرور تهران نماز اقامه خواهد شد. این مراسم با حضور سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص)، سردار عسگری، سردار فضلی و دیگر مقامات لشگری و کشوری و همرمان شهید سرلک و مردم شهید پرور تهران برگزار می‌شود. در این مراسم سرهنگ اصحاب کریمی معاون اجرایی سپاه محمد رسول الله(ص) به سخنرانی خواهد پرداخت و سعید حدادیان و حیدر توکل نیز مداحی مراسم را به عهده خواهند. سپس مراسم خاکسپاری در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار و شهید قدرت الله سرلک در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد.

در نهایت مراسم ختم شهید همراه با ضیافت افطار، ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز خاکسپاری در حسینیه قمر بنی‌هاشم(ع) جنب متروی علی‌آباد برگزار می‌شود.

شهید قدرتالله سرلک یکی از هشت شهیدی است که به تازگی پیکر آنان طی عملیات درون مرزی توسط کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح کشف و مورد شناسایی قرار گرفته است. شهید سرلک فرزند فرج الله متولد ۱۳۲۳ الیگودرز است. او یک کارگر ساده بود و در سوم اسفندماه ۱۳۶۱ توسط گردان کمیل در لشگر ۲۷ محمد رسولالله(ص) برای آخرین بار به جبهه اعزام شد و در ۲۲ فروردین ۱۳۶۲ و در عملیات والفجر۱ و منطقه فکه بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. پیکر شهید سرلک، ۳۰سال بعد از شهادتش به تهران باز گشت.