تسهیلات ویژه برای دانشجویان علوم پزشکی متأهل

به گزارش افکارنیوز،پونه جهانگیری در مورد وضعیت خوابگاه متأهلان در ترم تحصیلی جدید گفت: تصمیم گیری برای خوابگاه متأهلان داخلی است و در دانشگاه در مورد آن بحثمی شود اما در برنامه امسال وزارت بهداشت توجه بیشتر به وضعیت اسکان دانشجویان است.

وی ادامه داد: به همین دلیل آیین نامه متمرکز خوابگاه متأهلان برای ترم جدید تدوین می شود اما مسئله ای که وجود دارد این است که وزارت بهداشت تمرکز زیادی بر وضعیت خوابگاه دانشجویان مجرد دارد و اولویت را برای این افراد در نظر گرفته است.

مدیر امور رفاهی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت گفت: چون ساخت، نگهداری، تعمیر و هزینه هایی که خوابگاه دانشجویان مجرد دارد بسیار سنگین است و در نگهداری این فضاها دانشجویان هیچگونه مشارکتی ندارند.

جهانگیری از تخصیص وام مخصوص دانشجویان متأهل از سوی صندوق رفاه دانشجویان خبر داد و گفت: این وام در هیئت امنا تصویب شده است و هزینه اتاق و خوابگاه نیز تعیین شده اما اینکه رقم این وام چقدر است از سوی صندوق رفاه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین آیین نامه خوابگاه مشارکتی نیز در حال تدوین است. البته دست‌اندازهای زیادی بر سر راه ابلاغ این آیین نامه وجود دارد اما تا حدودی دور از انتظار نیست چون موانع حقوقی آن باید برطرف و شفاف شود تا دانشجو و دانشگاه دچار مشکل نشود.

مدیر امور رفاهی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت همچنین از نهایی شدن تفاهمنامه خیرین خبر داد و گفت: این تفاهمنامه همکاری از سوی مجمع خیرین و وزیر بهداشت به روسای دانشگاههای علوم پزشکی برای اجرا ابلاغ شده است.