گسترش سیل در ۲۷۳ شهر و روستای کشور

به گزارش افکارنیوز،نیمه تابستان با تداوم بارش‌های تابستانه از یک هفته اخیر سطح رودخانه ها را در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و کرمان بالا آورده و سیل در استان‌های هرمزگان، فارس، اصفهان، سیستان و کرمان تاکنون ۳۱ شهر و ۲۴۲ روستا و مناطق عشایر نشین را درگیر کرده است.

گزارش‌های هواشناسی موید این امر است که با شروع بارندگی‌ها از فردا، سیل در استان‌های دیگری مانند خراسان جنوبی و رضوی آغاز شده و در سیستان و بلوچستان نیز تشدید خواهد شد.

محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در مورد آخرین وضعیت سیل و آب گرفتگی در کشور به خبرنگار فارس گفت: تاکنون ۵۵۰ امدادگر هلال‌احمر در قالب ۵۰ تیم برای امدادرسانی به مناطق سیل زده عازم شده‌اند که توانستند ۵ هزار نفر را از سیل و آبگرفتگی بیرون بکشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تخریب ۳۰ تا ۷۰ درصدی برخی منازل مسکونی ۲۶۰۰ نفر از سیل‌زدگان در ۱۳۰۰ دستگاه چادر به طور موقت اسکان داده شده‌اند تا آب از منازل توسط پمپ‌های لجن‌کش تخلیه شود.

وی درمورد قربانیان سیل گفت: طبق آمار امدادگران هلال‌احمر تاکنون ۱۱ نفر در سیل جان خود را از دست داده که ۴ نفر مربوط به استان سیستان و بلوچستان، ۳ نفر کرمان، ۳ نفر در هرمزگان و یک نفر در استان فارس بوده است.

مظفر همچنین از مفقود شدن ۲ نفر در سیل اخیر خبر داد و گفت: تلاش امدادگران برای یافتن این دو نفر همچنین ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلالاحمر همچنین از توزیع ۷ هزار بسته غذایی، ۴ هزار تخته موکت و ۴۵۰۰ تخته پتو بین سیلزدگان خب رداد.