اعزام بیش از ۲۵ هزار روحانی و مداح به عتبات عالیات

به گزارش افکارنیوز،حجت‌الاسلام رضا اسکندری گزارشی از روند اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات و برنامه‌های فرهنگی زائران ایرانی سفرهای مردم عراق به جمهوری اسلامی ایران و زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ارائه کرد.

وی گفت: سالانه ۲۵ هزار روحانی و مداح برای معرفت افزایی زائران و آشنا کردن آنان با آداب زیارت و احکام مورد نیاز به همراه کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات به سرزمین عراق اعزام می‌شوند و از سوی دیگر نیز سال گذشته ۳ میلیون نفر از مردم عراق برای زیارت اماکن مقدسه وارد ایران شدند.

حجت‌الاسلام اسکندری توجه به تلاش‌های شبانه روزی دشمنان اسلام به جهت اختلاف افکنی در میان مسلمانان تصریح کرد: این سفرهای زیارتی میان مردم دو کشور سبب می‌شود تا اتحاد و وحدت شیعیان و وحدت محبان اهل بیت(ع) با یکدیگر بیشتر شود و توطئه شوم دشمنان اسلام خنثی شود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق همچنین به برگزاری کنگره امام مهدی (عج) و آینده جهان اشاره و خاطر نشان کرد: در این کنگره شخصیتهای برجسته علمی و دینی از حوزههای علمیه قم و نجف اشرف و دانشگاههای ایران و عراق حضور داشتند و حدود ۲۵۰ مقاله به دبیر خانه ارسال شد و این مقالات در ۶ جلد تنظیم و به چاپ رسید.