جدیدترین حرف‌های محسن یگانه

به گزارش افکارنیوز، دو خواننده هستند که به شخصه دوست دارم با آنها همکاری مشترک داشته باشم و از اینکه با هم بخوانیم احساس خوبی دارم. فعلاً تمام تلاش مان را داریم انجام می دهیم که یک کار در آلبوم دکتر داشته باشم که کار خوبی باشد.

کنسرت های تو در سال ۹۱ یکی از پر طرفدارترین اجراهای پاپ بود. فکر می کنی چه ویژگی در کنسرت های تو وجود دارد که اینقدر مخاطب پیدا کرده؟ حتی قبل از اینکه «حباب» منتشر شود، علی رغم اینکه دو سال بود آلبوم جدیدی منتشر نکرده بودی. باز هم بازار کنسرت هایت داغ بود…

چیزی که در مورد کنسرت های قبل از انتشار آلبوم «حباب» که مدت زیادی از «رگ خواب» گذشته بود می گویی چیزی جز لطف مردم نیست که شامل حال من شده است. من همیشه معتقدم که باید روی استیج از جان و دل مایه گذاشت. شاید خیلی ها که تجربه استیج ندارند و از دور به مسئله نگاه می کنند خیلی ساده می گویند نهایت ماجرا این است که خواننده آهنگ هایش را همان کیفیت آلبوم اجرا می کند، خب مگر چه کار خاصی انجام می دهد؟ این در حالی است که من و گروهم روی استیج از جان و دل مایه می گذاریم. ما در طول سال تعداد عجیب و غریبی اجرا داریم! اگر قرار باشد به خودت سخت نگیری، ناخواسته به کیفیت کار لطمه وارد می شود. البته من سعی می کردم قبل از انتشار آلبوم «حباب» برای هر اجرا یک آهنگ جدید از خودم منتشر کنم تا کنسرت هایم برای مخاطب تکراری نباشد.

گفتی که برای پایین نیامدن کیفیت، باید به خودت سخت بگیری. این سختگیری به شخص محسن یگانه لطمه ای وارد نمی کند؟

این موضوعی که می گویی وجود دارد و نمی توانم آن را کتمان کنم. من لب خط قرمز این ماجرا می روم اما یک وقت هایی بوده که به یکباره به خودم استراحت داده ام. این off دادن در کار هم به این دلیل است که می خواهم از یک آسیب کلی که ممکن است بر اثر فشار بالای اجراها به کار وارد شود جلوگیری کنم. مثلاً همین الان که داریم با هم صحبت می کنیم من از ۲۲ اردیبهشت به بعد در تهران هیچ کنسرتی نداشتم و تا بعد از ماه مبارک رمضان هم این روند را ادامه خواهم داد. این یعنی به فکر تعداد کنسرت هایم نیستم و در کنار کمیت، به کیفیت اجراها هم توجه دارم.

با توجه به حجم بالای کنسرت ها، کنسرت ها برای خودت تکراری نمی شود؟

اگر بخواهم صادقانه حرف بزنم باید بگویم که کلیت موزیک برایم تکراری شده! دفعه قبل که با هم صحبت کردیم، بهت گفتم ممکن است مسیری که دارم طی می کنم اشتباه باشد… دلیلش این است که من حس کردم شاید حواسم نیست که دارم چه کار می کنم… شاید حواسم نیست که این تکراری شدن موزیک دارد به کارم لطمه می زند. من در شش سال گذشته فقط سه آلبوم منتشر کردم و خوشبختانه با همین سه آلبوم این همه کنسرت داشته ام… این یعنی آلبوم ها ارزشمند بوده اند یا اجراها کیفیت قابل قبولی داشته اند یا شاید هم، هر دو، که امیدوارم هر دو صحت داشته باشد.

ترانه سه آهنگ اخیرت(یه هفته به عید، امروز تولد منه و خستم) به نوعی اجتماعی بوده، می توانیم نتیجه بگیریم که محسن یگانه دارد به سمت موزیک اجتماعی حرکت می کند؟

نه! کارهای اجتماعی حاشیه است و عده ای منتظرند از من سوژه های حاشیه ای بگیرند. البته این افراد آنقدر مهم نیستند که روی کارم تاثیر بگذارند. اما در نهایت سعی می کنم از حاشیه دور باشم و یک کار آرام و عاشقانه را به دست مخاطبینم برسانم. فکر می کنم آهنگ بعدی که از بنده منتشر خواهد شد، کار قشنگی است که احتمالاً اسمش خطرناک است!

قرار بود با دکتر اصفهانی یک آهنگ مشترک بخوانی، از این ماجرا چه خبر؟

دو خواننده هستند که به شخصه دوست دارم با آنها همکاری مشترک داشته باشم و از اینکه با هم بخوانیم احساس خوبی دارم. فعلاً تمام تلاش مان را داریم انجام می دهیم که یک کار در آلبوم دکتر داشته باشم که کار خوبی باشد. برای آلبوم بعدی دکتر اصفهانی یک کار خواهم ساخت که تا الان نیمی از آن را ساخته ام و تا این جای کار چیزی شده که به جنس کارهای دکتر اصفهانی نزدیک است.

تنظیمش را هم خودت انجام می دهی؟

سعی می کنم خودم این کار را انجام ندهم.

آرماني/ شماره ۱۴۹ و ۱۵۰/ شهريور ماه ۹۲/ گفتگو: مصطفي امامي/ صفحه ۱۸