شهرداری، آسفالت خیابان‌ و جمع‌آوری زباله نیست

به گزارش افکارنیوز،محمدباقر قالیباف در جلسه شورای راهبردی شهرداری تهران در دفتر وزیر بهداشت، اظهار داشت: مساله سلامت اجتماعی یک ضرورت مهم است که باید شهرداری‌ها در آن ورود کنند زیرا وظیفه شهرداری‌ها فقط آسفالت خیابان‌ها و جمع آوری زباله و خدمات اینچنینی نیست.

وی با اعلام اینکه ریشه بسیاری از بزه‌های اجتماعی فقر سلامتی و پزشکی افراد است، افزود: روزگاری در " ناجا " آنچنان شاهد مشکلات اجتماعی و بزهکاری‌های ناشی از آن که به دامن اجتماع و قوه قضاییه سرازیر می‌شد بودم که رسیدگی به این وضعیت به یکی از آرزوهای بزرگم تبدیل شده بود.

قالیباف ادامه داد: خوشحالم که در شهرداری تهران توانستیم با بهره‌گیری از تجارب بزرگان عرصه سلامت کارهای ریشه‌ای و خوبی برای سلامت مردم انجام دهیم. توسعه سلامت یک مساله ملی، دینی و نیازمند کار توأم تحقیقاتی و میدانی است.

شهرداری در خدمت وزارت بهداشت


شهردار تهران اعلام کرد: به سهم خود در خدمت وزارت بهداشت هستم تا بتوانیم ریشه این مشکلات را شناسایی و درمان کنیم و در حوزه آسیب های اجتماعی هم شهرداری تهران عملکرد خوبی داشته است.

قالیباف خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه با کارهای انجام شده در بخش زنان زندان اوین طی سه سال گذشته بازگشت ۸۰ درصدی زنان زندانی پس از آزادی از زندان به رقم ۱۵ درصد کاهش یافته است.