تولید ژلاتین از استخوان ماهی برای پوسته حلال کپسول

به گزارش افکارنیوز،علی اصغر همتی از «لیدوکائین» به عنوان اولین محصول تولیدی این مرکز نام برد و گفت: از اولین اقداماتی که از ابتدا در این مرکز آغاز شد سنتز ۲ یا ۳ ماده اولیه دارویی بود که از جمله آنها لیدوکائین است که یک ماده پرمصرف در مصارف پزشکی و درمان است که این ماده را در آزمایشگاههای مرکز رشد به شکل پایلوت سنتز کرده و ماده به دست آمده از نظر تست های فارماکوپر تایید شده و به مرحله تولید انبوه رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: از جمله اقدامات صورت گرفته برای تولید دارو اقدام برای تأسیس یک واحد پایلوت صنعتی است که در حال حاضر در مرحله عقد قرار داد و شروع عملیات ساختمانی هستیم که بعد از تکمیل دستگاهها و تجهیزات خریداری شده برای تولید انبوه نصب خواهند شد.

همتی افزود: با راه اندازی این مرکز و نصب تجهیزات ظرفیت تولید مواد اولیه لیدوکائین و سایر مواد اولیه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم در روز خواهد بود.

تولید ژلاتین از استخوان ماهی


«تولید ژلاتین از استخوان ماهی های خلیج فارس» ماده دیگری است که رئیس مرکز رشد فناوری های دارویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از آن به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این مرکز نام برد و گفت: تولید پایلوت این ماده با موفقیت به پایان رسیده است و آماده ورود به تولید صنعتی است که در صورت راه اندازی واحد تولیدی صنعتی، تولید دارویی این ماده در مقیاس بالایی تولید خواهد شد.

وی افزود: ژلاتین عمدتاً در صنایع داروسازی از جمله تولید پوسته کپسول ها، همچنین در صنایع آرایشی و بهداشتی و غذایی کاربرد خواهد داشت.

همتی خاطرنشان ساخت: مهمترین نکته برای تولید این داروها تهیه آنها از منابع حلال است بنابراین در بسیاری از موارد که ژلاتین مصرفی از خارج وارد می شوند اگر منشاء غیر حلال مانند خوکی داشته باشند در ایران غیر قابل استفاده خواهند بود.