پایتخت بارانی می‌شود

به گزارش افکارنیوز،محمد اصغری اظهار داشت: امروز مانند ۲۴ ساعت گذشته برای استان‌های گلستان، مازندارن، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و همچنین شمال اصفهان(به طور کلی یک سوم نیمه شمالی کشور) بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با اعلام اینکه هرچه به سمت‌ عرض‌های بالاتر می‌رویم این وزش باد شدیدتر خواهد بود، افزود: در عرض‌های پایین برای استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و همچنین جنوب فارس بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی در استان‌های مزبور طی سه روز آینده پایدار خواهد ماند، افزود: بیشترین مقدار بارش به میزان ۲۰ میلی‌متر و در استان مازندران خواهد بود.

وی ادامه داد: بارش باران طی روز یکشنبه کمی محدودتر می‌شود به‌طوری‌که در این روز شاهد بارندگی در استان‌های هرمزگان، کرمان، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندارن، تهران، ‌البرز، گلستان و شمال سمنان خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی در ادامه از نفوذ توده هوای خنک طی بعداز ظهر روز یکشنبه در سواحل شمالی کشور خبر داد و گفت: این امر سبب کاهش محسوس دمای هوا(۴تا ۷ درجه‌ای)، بارش باران و همچنین مواج شدن دریای خزر خواهد شد.

به گفته وی، شرایط ذکر شده برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز پیش‌بینی شده است.

اصغری درباره پیش‌بینی بارش باران در سطح شهر پایتخت، اظهارداشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بارش باران طی بعد‌ازظهر امروز در سطح شهر تهران دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی از وزش باد در مناطق مختلف کشور سخن به میان آورد و ابراز داشت: پدیده رایج در ماه‌های اخیر وزش باد خواهد بود و بر همین اساس به کشاورزان پیشنهاد می‌شود که زمان سم‌پاشی را به اوایل صبح و یا ساعت‌های پایانی شب موکول کنند.

وی با اعلام اینکه در زابل و شرق کشور وزش باد از شدت قابل ملاحظه‌ای برخوردار خواهد بود و طی روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت، گفت: این امر سبب توفان شن در این مناطق به خصوص در هیرمند، زابل و نهبندان می‌شود.

به گفته وی؛ سرعت وزش باد در مناطق عنوان شده برابر ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

اصغری در ادامه از افزایش نسبی دمای هوا در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: طی روز جاری دمای هوا در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و رضوی، سمنان و خراسان جنوبی افزایش دمای ۲ تا ۴ درجه‌ای خواهیم داشت اما افزایش دما در سطح کشور به میزان یک تا دو درجه خواهد بود.

اصغری خاطرنشان کرد: از روز دوشنبه کاهش دما در سواحل کشور به دلیل ورود توده خنک میتواند بین چهار تا هفت درجه سانتیگراد باشد که تاثیر خود را در تهران نیز خواهد داشت.