فرودگاه مهرآباد مرکز آلودگی هوای پایتخت

به گزارش افکارنیوز،موید حسینی‌صدر، سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص آلودگی هوای کشور، اظهار داشت: شرایط در خصوص آلودگی هوای کشور قابل قبول نیست چرا که آنقدر در بحران هستیم که شاهد تعطیلی برخی از روز‌ها بر اثر آلودگی هوا هستیم.

وی ادامه داد: بحثافزایش کیفیت خودروها با یورو ۴ و اصلاح موتور خودرو و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک عمومی و همچنین خروج آلاینده‌ها از شهر و توسعه فضای سبز از اقداماتی است که باعثکاهش آلودگی هوا خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: مردم نیز مانند مسئولان باید در حفظ محیط زیست تلاش کردند و در استفاده از سوخت منزل به درستی اقدام کنند چرا که نیمی از آلودگی‌ها از این راه است به این شکل که یک سوم آلودگی ها را حمل و نقل و دو سوم آن را سوخت صنایع، منزل‌ها، ادارات و مراکز تجاری تشکیل می‌دهند که باید سطح فرهنگ مصرف اصلاح شود.

* مکان فرودگاه را تغییر دهیم


حسینی صدر با بیان اینکه آلودگی هوای پایتخت رو به افزایش است، گفت: شدت استفاده از انرژی در کشور نسبت به کشورهای دیگر دو برابر است در واقع این میزان مصرف متعادل نبوده و این استفاده در کارخانجات بالا است که باید کاهش یابد.

وی افزود: فرودگاه مهرآباد در داخل شهر بوده و خود آلودگی ایجاد می‌کند در واقع فرودگاه مهر‌آباد بیشتر از خودروهای داخل شهر، آلودگی سرطان‌زا به وجود می‌آورد که باید با دولت توافق کرده و مکان فرودگاه را تغییر داد بنابراین باید فکری برای کاهش آلودگی هوا در این زمینه کرد.

حسینی صدر اظهار داشت: با فروش زمین‌های مهرآباد پول‌ فراوان و بیشتری نسبت به قیمت زمینی خارج از شهر به دست می‌آید؛ در واقع باید فرودگاه در محل دورتر ساخته شده و مترو برایش گذاشت چرا که یکی از عوامل اصلی و مرکز آلودگی‌ها فرودگاه مهرآباد است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: اگر فرودگاه مهرآباد را به یک شهرک دورتر ببریم به طور یقین سود خواهیم کرد همچنین می‌توانیم آلودگی هوا را تا مقداری کاهش دهیم و به محیط زیست کشور بیشتر توجه و آن را بهبود بخشیم.

حسینی صدر در خصوص مهار ریزگردها گفت: مهار ریزگردها کار پیچیدهای نیست و میتوان با تعامل با کشورهای همسایه این موضوع را کنترل کرد که امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید شاهد کاهش آلودگی هوا و مهار ریزگردها باشیم.