به گزارش افکارنیوز،سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه طی سخنانی در موافقت با کلیات طرح تعیین تکلیف بیمه تامین اجتماعی اشخاصی که زیر ۱۰ سال بیمه پرداخت کردند در صحن علنی مجلس اظهار داشت: این طرح، طرح بسیار خوبی است و بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

وی افزود: همه ساله این طرح در بودجه سنواتی هم می‌آید و اجرا هم می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اینکه می‌گویند این طرح غیر عملی است و محل تامینش نامشخص است، درست نیست و البته باید به این نکته توجه کرد که قانون تامین اجتماعی، قانونی حمایتی و علمی است.

وی گفت: هر کس به هر مقداری که بیمه پرداخت کرده باید از آن برخودار شود و این ربطی به فرهنگ تنبلی هم ندارد.

هاشمی نخل ابراهیمی گفت: سازمان تامین اجتماعی باید ریخت و پاش‌هایش را کم کند نه اینکه حق مردم را ندهد.

براساس این گزارش در ادامه جلسه حسن کامران نماینده مردم اصفهان را طی سخنانی در موافقت با این طرح گفت: اگر کسی ۱۵ سال بیمه داده باشد و بعد به او گفتند باید بروی و بعد از یک ماه در بیمه او فاصله افتاد و بعد هم آن فرد از دنیا رفت چه کار باید بکنیم؟

وی با بیان اینکه این طرح بار مالی ندارد گفت: ما چندین سال است که دربودجه این مسئله را می‌آوریم.

کامران اضافه کرد: باید به جای برخی اقدامات مقابل شصتا ایستاد، شصتا حیات خلوت دولت‌ها است و به همین دلیل همیشه بر سر آن دعوا است که چه کسی به آنجا برود. وزیر باید توضیح دهد که پول شصتا به کجا می‌رود.

همچنین مصطفی افضلی‌فر نماینده مردم اردبیل هم طی سخنانی در موافقت با طرح مذکور گفت: که دولت مجاز است که نسبت به خدمات حمایتی اقدامات لازم را انجام دهد و این طرح را مخالف اصل ۷۵ قانون نیست.

وی گفت: پیریزی اقتصاد سالم و رفع فقر وظیفه دولت است و باید به این طرح توجه ویژه شود.