یارمحمد: شستا جیب تامین اجتماعی نیست

به گزارشافکارنیوز،احسان یارمحمد با تاکید بر اینکه شستا جیب سازمان تامین اجتماعی نیست، اظهار کرد: شستا روز مبادای این سازمان است؛ هرچند عده‌ای در سازمان تامین اجتماعی معتقدند هم اکنون روز مبادای این سازمان است اما من به این موضوع اعتقادی ندارم، چرا که هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: نباید به هر قیمتی شستا را به پول تبدیل کنیم تا از این طریق بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

مدیرعامل سابق شستا با اشاره به اینکه شستا بنگاهی اقتصادی است، گفت: پرسش در مورد مباحثمالی این شرکت سرمایه‌گذاری را نباید پاسخ داد، چرا که مسائل بنگاه‌های اقتصادی متاثر از مباحثحاشیه‌ای بسیاری است، اما باید بگوییم که وضعیت شستا بد نیست.

وی در مورد اینکه عنوان می‌شود سود شستا کمتر از یک شرکت پتروشیمی درجه دوم است نیز خاطر نشان کرد: این صحبت‌ها غیرکارشناسی است و باید بگویند که منظورشان کدام شرکت پتروشیمی است؟

یارمحمد همچنین در مورد صحبت‌هایی که توسط اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در مورد شرایط شستا بیان شده است، اظهار کرد: جای این صحبت‌ها در رسانه‌ها نیست، بلکه در جلسات هیات مدیره و هیات امنای سازمان است.

مدیرعامل سابق شستا ادامه داد: این صحبت‌ها زمانی گفته می‌شود که عده‌ای احساس می‌کنند فردی که می‌خواهد از خود دفاع کند در نقطه قوت نیست.

یارمحمد همچنین در مورد اینکه یک ماه و نیم پیش از تغییر وی نیز به دلیل تغییر مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد برکناری وی مطرح شده بود، اظهار کرد: تغییر مدیرعامل نفت پاسارگاد یک بحثمدیریتی است و چون در زمان خودش هم اتفاق افتاده من هیچ علاقه‌ای به صحبت کردن در این رابطه ندارم، اما در هر حال عملکرد مدیرعامل این شرکت بررسی شده و به این نتیجه رسیدیم که اگر شخص دیگری روی کار بیاید، بهتر است.

وی مدعی شد: تا جایی که اطلاع دارم تصمیم برکناری من، تصمیم دوستان نبوده است.

به گفته مدیرعامل سابق شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، وی دارای مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری و هم اکنون دانشجوی فوق لیسانس مدیریت است.