کشف بیش از ۴۰ تن مواد مخدر

به گزارشافکارنیوز،سردار حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه مواد مخدر هنوز یک تهدید ملی محسوب می شود، اظهار داشت: متاسفانه ایران در کنار یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد مخدر قرار دارد و باندهای بین المللی بسیاری در این راستا فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت های انسدادی بسیاری در مرزهای کشور صورت گرفته که این اقدامات، روش‌ها و مسیرهای ترانزیت را توسط قاچاقچیان تغییر داده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کشفیات ۴۰ تنی مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در مرزهای کشور، تصریح کرد: در حال حاضر قاچاق از مسیر دریا و به صورت خرده‌بری و همچنین جاسازی مواد مخدر افزایش یافته که تحت کنترل ماموران است.

ذوالفقاری از افزایش کشفیات سوخت در مرزهای کشور خبر داد و افزود: برنامه ریزی های خوبی در راستای مقابله بهتر با قاچاق سوخت و کمک به مرزنشینان در جهت ممانعت از این قاچاق توسط آنان صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری با تلاش ماموران مرزبانی در سطح کشور کشفیات ارز، دلار، دارو، احشام، تجهیزات ماهواره ای، سلاح، مترددان و متجاوزان مرزی افزایش یافته است.

ذوالفقاری تصریح کرد: اشرافیت بر مرزهای جمهوری اسلامی روز به روز در حال افزایش است و اقدامات استحکامی و فیزیکی قابل توجهی در این خصوص صورت گرفته است و به لطف خداوند و تلاش روز افزون ماموران مرزبانی و نیروی زمینی سپاه، وضعیت مرزهای ایران اسلامی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و می توان گفت کنترل بر مرز‌ها به ۷۰ درصد رسیده است.

سردار ذوالفقاری گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در آستانه راه اندازی یگان قوی مهندسی رزمی در شمالغرب و غرب کشور هستیم که با این امر روند کارها بهبود می‌یابد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کوتاهتر‌شدن خلاء‌های مرزی در کل کشور اظهار کرد: با اقدامات موثر انجام شده در حوزه انسداد مرزی، کنترل در خلاء‌های مرزی در حال حاضر از میزان بسیار بالایی برخوردار است.

این مقام عالی رتبه در فرماندهی مرزبانی کشور در خاتمه بیان کرد: امید است که با تلاش مرزداران در سرتاسر کشور عزیزمان و با توجه به الطاف الهی امنیت بر مرزها همچنان برقرار باشد.