توفیقی: برنامه‌ای برای تغییر روسای دانشگاه‌ها نداریم

به گزارشافکارنیوز،توفیقی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اولویت‌های کاری‌اش در وزارت علوم، اظهار کرد: ایجاد تمهیداتی برای شروع سال تحصیلی و آمادگی دانشگاه‌ها برای این موضوع، همچنین آمادگی اعضای هیات علمی برای شروع کلاس‌ها و تجهیز بودن آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و حفظ استانداردها و کیفیت علمی لازم از جمله اولویت‌های ماست.

وی افزود: در روزهای آینده با دانشگاه‌های مختلف هماهنگ می‌کنیم که کاملا از نظر تدارک امکانات و تجهیزات علمی آماده باشند تا ان‌شاءالله کلاس‌های درس با کیفیت بالا برگزار شود.

سرپرست وزارت علوم همچنین درباره شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها، گفت: طبق بخشنامه‌ای که قبلا به دانشگاه‌ها داده شده، دانشگاه‌ها می‌توانند از نیمه دوم شهریور برای شروع سال تحصیلی برنامه‌ریزی کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شهریه بالای برخی دانشگاه‌ها و تمهیدات در نظر گرفته شده در این راستا، گفت: به هر ترتیب صندوق رفاه دانشجویان وجود دارد و تدارکاتی دیده شده که تامین بودجه و اعتبار شود و جهت‌گیری کلی ما هم این است که به دانشجویانی که شهریه پرداخت می‌کنند، فشار کمتری وارد شود و ما در حال پیگیری هستیم که صندوق رفاه تقویت شود تا فشار کمتری روی دانشجویان باشد و بتوانند وام بیشتری بگیرند.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سوال که برای اینکه رشته‌های دانشگاهی متناسب با بازار کار در نظر گرفته شود چه برنامه‌های عملیاتی دارید، اظهارکرد: سعی ما این است که حداکثر تطبیق را بین خروجی‌های آموزش عالی و نیازهای بازار کار داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که برای بحث تفکیک جنسیتی در دانشگاهها و حذف برخی رشتهها برای دختران چه اقداماتی انجام میدهید، گفت: این موضوع از مواردی است که باید در دستور کار قرار بگیرد، به هر ترتیب برخی از دانشگاهها اقدام به این کار کردند و نتایج این کار باید بررسی شود تا اگر نقاط ضعفی بوده برطرف شود و بنده بسیار علاقهمندم که خود دانشگاهیان را در این کارها دخالت دهیم و تصمیم مقتضی در این باره اتخاذ شود.