به گزارش افکارنیوز، مهمترین کاری که مرد می تواند انجام دهد تا زن احساس عشق کند، با آنچه که بیشتر مردان تصور می کنند، زمین تا آسمان فرق دارد! مردان ناآگاهانه خیال می کنند که اگر درباره رابطه شان شکایتی نداشته باشند، همسرشان احساس عشق و لیاقت می کند. درست است که اگر زن درباره مرد شکایتی نکند، مرد احساس قدردانی می کند، اما مردان این نکته مهم را نمی دانند که وقتی به گونه ای عمل می کنند که انگار مشکلی در رابطه وجود ندارد، زن تصور خواهد کرد که این رابطه، برای شوهرش اهمیتی ندارد و همین باعثمی شود که زن احساس کند وجود او برای شوهرش مهم نیست.

به طور کلی، مرد گرایش دارد که بیشتر درباره مشکلات موجود در محیط کارش ناراحت و نگران باشد. وقتی او به خانه می آید، ذهنش هنوز مشغول کارش است، اما زن این پیام را می گیرد که شوهرش به کار خود، بیشتر از او اهمیت می دهد. اگر این مرد بتواند بیاموزد که برخی از ناکامی ها، ناامیدی ها و نگرانی هایش را در مورد زندگی مشترک شان مشخص کند و آن را با همسرش در میان بگذارد، به همسرش این احساس را انتقال می دهد که او مهم، قابل قدردانی و مورد نیاز است.

۶ راز دوام شور و شوق

برای حفظ شور و شوق در زندگی زناشویی، شش راز مهم وجود دارد. این شش راز به قرار زیر است:

۱. تغییر و رشد:

برای علاقمند ماندن و مورد علاقه بودن، باید به رشد و تغییر ادامه دهید، ولی خود واقعی تان را انکار نکنید.

۲. احساسات، نیازها و آسیب پذیری:

با احساسات تان در ارتباط باقی بمانید و پیوسته آنچه را نیاز دارید، درخواست کنید.

۳. مسئولیت پذیری شخصی و خوددرمانی:

وقتی عشق شما رشد کند، احساسات حل نشده قدیمی تان برای التیام یافتن آشکار می شوند. هر وقت همسرمان را سرزنش می کنیم، در واقع نیاز داریم عمیق تر در خودمان فرو برویم و گذشته مان را درمان کنیم.

۴. عشق و احساس عاشقانه:

شور و شوق دائمی به طور خودکار شکل نمی گیرد؛ ما باید بکوشیم فرصت های عاشقانه ای خلق کنیم که در آن زن احساس عشق کند و مرد احساس موفقیت.

۵. دوستی، استقلال و تفریح:

رابطه نباید سراسر کار یا روابط جدی و خشک باشد. رابطه نیاز دارد که فضای برای بخشش همه اشتباهات و برخورداری از تفریح و سرگرمی نیز داشته باشد. فرصت هایی توام با تفریح و سرگرمی خلق کنید تا از گذشته رها شوید و از بودن در زمان حال لذت ببرید.

۶. مشارکت و کمک برای رسیدن به اهداف بالاتر:

مطمئن شوید که بخشی از زندگی مشترک شما و همسرتان در کنار یکدیگر، صرف دستیابی به مسائلی فراسوی خودتان می شود.

راز/ شماره ۳۱/ نيمه اول شهريور ماه ۹۲/ شمس الدين حسيني/ صفحه ۴۴