داوطلبان کنکور به سایت سنجش مراجعه کنند

' حسین توکلی ' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ثبت نام قطعی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۰ مستلزم دریافت کد رهگیری ۱۵ حرفی در پایان تکمیل تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام در آزمون است اما بررسی های به عمل آمده در سازمان سنجش نشان می دهد که تعداد محدودی از داوطلبان آزمون سراسری، به هنگام ثبت نام اینترنتی خود، کد پیگیری ۱۶ رقمی مربوط به سوابق تحصیلی خود را دریافت و اشتباها آن را به منزله کدرهگیری ۱۵ رقمی تلقی کردند.
وی افزود: با توجه به این موضوع، سازمان سنجش مهلت سه روزه ای را برای داوطلبان آزمون سراسری درنظر گرفته تا این افراد بتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www. sanjesh. org و با وارد کردن شماره پرونده و رمز ورود مندرج در کارت اعتباری ثبت نام خود، وضعیت ثبت نامی شان را مشاهده کنند.
به گفته توکلی، چنانچه پس از وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام، مشخصات شناسنامه ای داوطلب به رویت وی برسد، مشخص می شود که وی در آزمون سراسری ثبت نام کرده است و در غیراین صورت داوطلب باید براساس شیوه نامه مندرج در سایت سازمان سنجش، نسبت به ثبت نام خود اقدام کند.
مشاور عالی رییس سازمان سنجش در مورد آن دسته از داوطلبانی که کارت اعتباری ثبت نام را دریافت کرده اما اقدام به ثبت نام نکردند، توضیح داد: چنانچه این داوطلبان در مهلت تعیین شده اقدام به ثبت نام نکنند، اجازه حضور در جلسه آزمون سراسری نمی یابند و پس از پایان این مهلت، هیچ گونه کمکی در رابطه با شرکت در آزمون آنان به عمل نخواهد آمد.
آزمون سراسری سال ۱۳۹۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور بیش از یک میلیون و ۱۳۶ هزار نفر داوطلب در روزهای ۹ تا ۱۱ تیر ماه برگزار می شود و نتایج اولیه آزمون در دهه دوم مرداد و نتایج نهایی آزمون نیز در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.