به گزارش شبکه ایران، در نمایشگاه کتاب تهران امسال مسابقات حجاب و عفاف و برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان با موضوع حجاب برگزار خواهد شد.

رییس بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب با اعلام این مطلب، گفت: محوری‌ترین موضوع در نمایشگاه کتاب رعایت حفظ حجاب و صیانت از عفاف است.

بهمن دری با اشاره به اینکه تمامی ناشران حاضر در نمایشگاه ملزم به رعایت ضوابط و آیین نامه حضور در نمایشگاه کتاب هستند، گفت: یکی از مواردی که در آیین‌نامه ثبت‌نام ناشران لحاظ شده، مساله حجاب غرفه‌داران و مدیران غرفه است که امیدواریم با رعایت شئونات اسلامی بر ایجاد فضای معنوی و فرهنگی در نمایشگاه کمک کنند.

معاون امور فرهنگی عدم رعایت قوانین موجود نمایشگاهی از سوی ناشران را تخلف دانست و افزود: ناشران متخلف نه تنها در نمایشگاه بلکه در طول سال از امکانات و حمایت‌های معاونت فرهنگی محروم خواهند شد.

رییس نمایشگاه با تاکید بر اینکه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی معطوف به شعار انتخاب شده‌ نمایشگاه - یعنی ارتقاء معرفت دینی و بصیرت فرهنگی در سال جهاد اقتصادی است -، گفت: تلاش کرده ایم علاوه بر برپایی مسابقات فرهنگی حجاب و عفاف و ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب در تبلیغات محیطی نمایشگاه نیز به این مهم بپردازیم.

دری خاطرنشان کرد: همچنین در نمایشگاه امسال برنامه‌های مختلفی در زمینه گرامیداشت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بزرگترین سنبل عفاف و حجاب خواهیم داشت.

وی در پایان افزود: امیدواریم نه تنها ناشران بلکه تمامی بازدیدکنندگان و اهالی فرهنگ و علاقه‌مندان کتاب از حرمت‌ها و حریم‌های دینی و اعتقادی مراقبت و صیانت نمایند.

لازم به ذکر است که بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد بود.