به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مهندس عبدالحمید توکلی‌بینا امروز(۹اردیبهشت) از ورود ۲۵۰۰ لیتر در ثانیه آب سرشاخه‌های دز به تصفیه خانه آب قم خبر داد و خاطرنشان کرد: این آب پس از ورود به مخازن ذخیره در نقاط مختلف شهر، وارد شبکه توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تمام نقاط شهر از آب شیرین بهره‌مند شدند، گفت: در حال حاضر پایداری در یکنواختی کیفیت آب در شبکه توزیع بیش از ۹۰ درصد است که انشاالله این میزان در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، با اشاره به طرح کنترل مضاعف در پایش کیفی و میکربی شبکه توزیع و تاسیسات آب شهر اظهار داشت: تا کنون هیچ گونه موردی در خصوص عدم مطلوبیت وضعیت بهداشتی و میکربی آب شبکه مشاهده نشده است.

وی یادآور شد: در حال حاضرآب شیرین و گوارای سرشاخه‌های دز در نقاط مختلف شهر به دست همه شهروندان رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس توکلی‌بینا، با بیان اینکه آب شیرین با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و همت و تلاش مصاعف دولت، پس از ده سال کار و سختکوشی مشاوران، پیمانکاران و مدیران در وزارت نیرو به قم رسیده است، این اتفاق شیرین را در تاریخ تمدن قم اثر گذار دانست و ابراز داشت: امیدواریم این خدمت سقایی مورد قبول قرار بگیرد و کام مردم را شیرین کند.

وی در پایان با بیان اینکه آب شیرین با دشواری‌های فراوان و صرف هزینه‌های هنگفت و از فاصله‌های دور به شهر قم رسیده است، تاکید کرد: شکرانه عملی این نعمت عظیم الهی استفاده صحیح و پرهیز از اسراف در مصرف آن است.