رونمایی ضریح جدید حضرت مسلم بن عقیل(ع)

به گزارشافکارنیوز،ضریح حضرت مسلم بن عقیل(ع) دوم خرداد سال جاری در فرهنگسرای خاوران و با حضور حجت‌الاسلام قاضی عسگر نماینده مقام معظم رهبری در بعثه مقام معظم رهبری، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

این ضریح به مدت یک هفته میهمان تهرانی‌ها بود و پس از مدت معین شده بسته‌بندی قطعات به طور کامل انجام شد و ۱۶ تیرماه وارد مرز مهران شد و بعد از اجرای مراسم خاصی توسط سه دستگاه تریلر عازم عراق شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت و گو با خبرنگار جامعه فارس از رونمایی ضریح سفیر نامدار امام حسین(ع) امروز و همزمان با میلاد امام رضا(ع) در نجف اشرف خبر داد و گفت: تمام کارهای نصب ضریح در نجف اشرف انجام شده است و هم اکنون مراحل لکه گیری آن انجام می‌شود تا برای رونمایی آماده شود.

مراسم رونمایی از ضریح جدید امروز و با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، استاندار جدید تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه تهران و حجت‌الاسلام داوودی امام جمعه شمیرانات برگزار می‌شود.

گفتنی است جنس سازه بدنه ضریح از استند استیل و قطعات قلم‌زنی شده نقره و جنس زیر تاج به بالای ضریح چوب ساج و قطعات قلم‌زنی شده مس با روکشی از طلای آبکاری شده است. همچنین این ضریح از ۱۳ عدد پنجره و یک درب به وزن کلی ۱۴ تن ساخته شده است.

فلزات بکار رفته در این ضریح ۸ کیلوگرم طلا، ۲۰۰۰ کیلوگرم نقره و ۱۵۰۰ کیلوگرم مس است و بر روی آن سوره انسان، آیةالکرسی، اسماء ۱۴ معصوم و اشعار عربی در مدح حضرت مسلم بن عقیل (ع) حکاکی شده است. ضریح فعلی حضرت مسلم (ع) ۵۲ سال پیش ساخته شده است.