بررسی شکایت کارگران درباره میزان دستمزدها

به گزارشافکارنیوز،تعدادی از کارگران از ابتدای امسال با ارائه شکایتی به دیوان عدالت اداری نسبت به نحوه تعیین میزان دستمزد سال جاری خود معترض بوده و خواستار اصلاح این مصوبه بودند، ‌ اما هنوز خبری از رسیدگی به این شکایت در دیوان عدالت اداری نیست.

در حالی که کارگران منتظر رسیدگی به شکایت خود در دیوان عدالت اداری هستند، اما در جریان تصویب شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۱۰ هزار تومانی حق مسکن، تعدادی از کارفرمایان شرط اجرای این مصوبه را انصراف کارگران از پیگیری شکایت خود درباره تخلف در تعیین میزان حقوق سال ۹۲ اعلام کرده‌اند؛ در مقابل کارگرانی که در جریان این تخلف شکایت کرده‌اند، اقدام خود را قانونی می‌دانند.

که امروز علی‌اکبر بختیاری، مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا کارگران از شکایت خود صرف‌نظر کرده‌اند یا خیر، اظهارداشت: اطلاعی از انصراف کارگران از شکایت خود ندارم و موضوعی در این زمینه نشنیده‌ام.

وی ادامه داد: این پرونده شکایت کارگران به کمیته مربوطه ارجاع شده است و در حال بررسی است.

*پیگیری پرونده‌های دیوان عدالت از طریق اینترنت


بختیاری در خصوص رسیدگی به پرونده‌ها از طریق الکترونیکی اظهارداشت: از سال گذشته پیگیری پرونده‌های دیوان عدالت از طریق اینترنت و سامانه پیام کوتاه میسر شد که رسیدگی به دادخواست و شکایات ارسالی به دیوان مرجع عدالت اداری، از طریق اینترنت و به روز انجام می‌شود.

وی گفت: شاکیان می‌توانند از طریق مدیریت سامانه نرم افزاری اینترنتی و پیام کوتاه با دریافت کد و رمز مخصوص، با استفاده از تلفن گویا و اینترنت بدون حضور در دفاتر استانی یا دیوان مرجع در تهران، پیگیر پرونده خود باشند و از آخرین وضعیت آن مطلع شوند.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری ادامه داد: مردم میتوانند از طرق اعلام شده، در هر ساعت از شبانهروز، از مسائلی مانند نقص پرونده و خلافی اتومبیل در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند.