لزوم استفاده از عینک آفتابی و کلاه

به گزارشافکارنیوز،معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پروتکل مونترال خوشبختانه خوب و موفق عمل کردیم که این امر ثمره همکاری میان تمامی شرکت‌ها و بخش خصوصی است.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: در این زمینه ما نقش خود را به خوبی ایفا کردیم و از این به بعد نیز در بحثتوانمندسازی به همکاری‌های خود با منطقه ادامه می‌دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های لازم در این پروتکل‌ها یادآور شد: اندازه‌گیری‌ها در کشور ما نشان داده است که تابش اشعه UV بالا است بر همین اساس این اتفاق در اکثر نقاط کشور ما رخ می‌دهد؛ مردم باید آگاهی استفاده صحیح از ابزار محافظتی در مقابل این اشعه را داشته باشند، به خصوص کودکان زیاد در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرند.

ابتکار متذکر شد‌: چنانچه کار و شغل افراد ایجاب می‌کند حتما از کلاه، عینک آفتابی و به طور کلی ابزاری که از پوست و چشم در مقابل تابش این اشعه حفاظت می‌کند، استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ما خیلی خوشبختیم که به عنوان یک عضو جامعه بین‌المللی تعهدات خود را به خوبی انجام داده‌ایم و البته ادامه خواهیم داد.

این مقام مسئول بیان داشت: تحریم‌های بین‌المللی به طور کل سبب می‌شود که کشورها نتوانند پیشرفت‌های خود را عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی پیش‌ ببرند و زمانی که این استانداردها به تعویق می‌افتد محیط زیست آسیب می‌بیند.

وی افزود: محیط زیست یک امر به هم پیوسته است به طوری‌که زمانی محیط زیست آسیب ببیند اثرات آن تمام جهان را در بر می‌گیرد.

ابتکار اضافه کرد: از همین باب تحریمها سبب شده تا برای اجرای بسیاری از استانداردها تاخیر داشته باشیم و آن تاخیرها لطمه به محیط زیست جهانی می زند.