رادان: اگر ایران نبود، اروپایی‌ها باید معتادانشان را از کف خیابان جمع می‌کردند

به گزارشافکارنیوز،سردار احمدرضا رادان ضمن اشاره به نقش ارزنده ایران در مقابله با قاچاق بین‌المللی مواد مخدر و هزینه‌های بسیار آن اظهار داشت: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی هزینه‌های مالی و جانی بسیاری را برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر متحمل شده و در این راه شهیدان بسیاری را تقدیم کرده است و ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان بین المللی آن قرار دارد.

وی تاکید کرد: این نقش پررنگ جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی تا اندازه‌ای است که اگر ما در مبارزه با مواد مخدر مُصر نبودیم، ‌ امروز کشورهای اروپایی با چنان بحرانی روبرو می‌شدند که می‌بایست معتادانشان را از کف خیابان‌ها جمع می‌کردند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه اقدامات سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اروپایی را در برابر اقدامات ایران ناچیز خواند و افزود: جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی به هیچ‌عنوان از میزان و حق‌السهم کشورهای اروپایی در امر مبارزه با مواد مخدر رضایت ندارد و سیاست‌های سازمان ملل در مبارزه با مواد مخدر قطعا باید تغییر کند.

این در حالی است که دلئو مدیر سابق دفتر مقابله با موامخدر و جرم سازمان ملل در تهران از اواخر اردیبهشتماه ایران را ترک کرده و بعد از گذشت حدود ۵ ماه از این موضوع، هنوز مدیر جدید این دفتر معرفی نشده است.