پایتخت تعطیل نمی‌شود

به گزارشافکارنیوز،حیدزاده گفت: بر اساس آمار ارائه شده روز گذشته میزان PSI ذرات دو و نیم میکرون ۱۱۴ بود که تا بعد از ظهر به ۱۲۰ افزایش پیدا کرد و تا ساعت ۲۰ به ۱۴۰ رسید.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امروز نیز به خاطر بادی که از سمت غرب به شرق از سمت سمنان به تهران می آید به کاهش شعاع دید مواجهه خواهیم بود و شرایط ناسالم است.

وی ادامه داد: در سایر پارامترها در وضعیت سالم قرار داریم و تنها مشکل آب و هوای تهران به خاطر وجود ذرات معلق ۲.۵ میکرون است که بر خلاف سایر آلایندگی ها قابل رویت می باشد سبب کاهش شعاع دید می شود و این شرایط تا ۵ شنبه در تهران ادامه دارد و صرفاً گرد و غبار و ذرات معلق است.

حیدرزاده با بیان اینکه تا پایان هفته تعطیلی در تهران نخواهیم داشت اظهار داشت: در حال حاضر در شرایط ناسالم هستیم و به اعداد شرایط اضطرار نمی رسیم و از پنج شنبه به دلیل این که گرد و غباری که از سمت سمنان به تهران آمده کاهش پیدا می کند شاهد کاهش بار آلودگی تهران خواهیم بود و به شهروندان توصیه می کنیم که حداقل در ساعات صبح از منزل خارج نشوند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون به مدارس نیز توصیه می کنیم زنگ ورزش دانش آموزان را در نوبت صبح تا پایان هفته مدیریت کنند که ان شاالله از شنبه شاهد هوای سالم در تهران خواهیم بود.