واکنش فانی به دریافت پول اجباری از خانواده‌ها

به گزارشافکارنیوز،علی اصغر فانی در حاشیه همایش معاونان تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت ورزش در مدارس مطلوب نیست اما در تلاش هستیم تا با بسیج امکانات به شرایط مطلوب برسیم.

وی درخصوص ساماندهی نیروی انسانی در بحثورزش و بهداشت افزود: هم‌اکنون در بحثورزش مدارس در بخش تربیت بدنی عدم تناسب وجود دارد و از ابتدایی مهر کمیته ساماندهی نیروی انسانی را در وزارت آموزش و پرورش تشکیل دادیم تا کمبود نیروی انسانی حل شده و وضعیت نیروها به حد تعادل برسد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درخصوص کمبود نیروی انسانی در برخی از مدارس شهر تهران گفت: به معاون آموزشی ماموریت داده‌ایم تا کمبودهای مدارس را بررسی کند و اگر در برخی مدارس کمبود نیرو داریم این مشکل باید تا ۲۰ مهر حل شود.

فانی درباره رشته‌های ورزشی اجباری در مقطع ابتدایی عنوان کرد: این تصمیمات در دوره قبل اتخاذ شده است در رابطه با اجباری شدن رشته ورزشی در مدارس نیز این وظیفه به معاونت تربیت‌بدنی وزارتخانه ارجاع داده شده و هر تصمیمی که آنها بگیرند، قابل اجرا است و اینکه شما نظر من را در این زمینه می‌پرسید مهم نیست نباید این ذهنیت در آموزش و پرورش وجود داشته باشد که وزیر حرف اول و آخر را می‌زند.

وی درخصوص اقدامات برخی از مدارس مبنی بر دریافت هزینه ۲۰۰ هزار تومانی از خانوادهها برای هوشمندسازی مدارس گفت: این اقدامات از قبل از ورود من به وزارتخانه شروع شده است زمانی که ما آمدیم ریل گذاری و برنامه ریزیها برای سال تحصیلی جدید آغاز شده بود، قطعا سیاستگذاریهای ما به شکلی متفاوت برای سال تحصیلی آینده اجرا می شود.