وعده تحقق اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای حذف بخاری‌ نفتی

به گزارشافکارنیوز،جبار کوچکی نژاد در رابطه با آخرین وضعیت اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای نوسازی سیستم گرمایشی مدارس اظهار داشت: ‌ بعد از وقوع حادثه شین آباد نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه سال ۹۲ اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی را برای نوسازی سیستم گرمایشی مدارس مصوب کردند اما این اعتبار به دست آموزش و پرورش نرسید.

وی افزود: نمایندگان آموزش و پرورش، رئیس خزانه کشور و رئیس دیوان محاسبات برای بررسی دلایل عدم اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیاردی نوسازی سیستم گرمایشی مدارس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دعوت شدند و بحثزیادی در رابطه با این موضوع شد که در نهایت عنوان شد که این پول به عنوان عوارض گاز از مردم دریافت شده و به حساب خزانه واریز شده است اما در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفته که این کار تخلف است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در نهایت در جلسه کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که فعلا خزانه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان را در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار دهد تا بخشی از بخاری‌های نفتی حذف شوند، گفت: در بخش سرانه واحدهای آموزشی نیز دولت تضمین کرد تا کمک‌هایی را داشته باشد تا مدارس از این وضعیت بحرانی خارج شوند چرا که حدود دو سال است که به مدیران مدارس سرانه‌ای برای تامین هزینه‌های مدرسه اختصاص نیافته است.

کوچکی نژاد بیان کرد: در بودجه سال ۹۲ افزایش اعتبار دانشگاه فرهنگیان نیز مصوب شد که این رقم هنوز در اختیار این دانشگاه قرار نگرفته است.

پیش از این نیز علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مذاکره با دولت برای دریافت اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی نوسازی سیستم گرمایشی مدارس خبر داده بود.

هم اکنون ۱۵۰ هزار کلاس درس در مناطق سردسیر و روستایی کشور با بخاری نفتی گرم می‌شود که طبق گفته‌های رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اگر اعتبار مصوب مجلس محقق شود برای سال تحصیلی جدید می‌توان سیستم گرمایشی یک پنجم از مدارس کشور را استاندارد کرد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این بار اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی واقعا به دست آموزش و پرورش میرسد؟